De Oh-Barcelona.com/nl/blog

Hallo iedereen!

Ga je binnenkort naar Barcelona? Woon je er toevallig? Of ga je een halfjaar daar stagelopen of studeren? Maarja wat kan je nou allemaal in Barcelona doen. Iedereen bezoekt natuurlijk de topbezienswaardigheden maar er is meer dan alleen dit. Op mij blog schrijf ik alles over verschillende bezienswaardigheden, evenementen, speciale dagen in Barcelona, de activititeiten die je kan doen in Barcelona en jaa we proberen ze ook allemaal zelf uit dus die verhalen en gekke foto’s kan je ook lezen.

Wat ook natuurlijk handig is de algemene informatie zoals bijvoorbeeld hoe kom je van girona luchthaven naar barcelona etc…

En als jij iets wilt weten dan help ik je graag zoeken naar informatie daarover. Of als je misschien zelfs tips hebt voor mensen die barcelona komen bezoeken en het staat niet op mij blog laat het mij dan weten en wie weet schrijf ik daarover dan gauw een artikel of plaatst ik het ertussen.

Un saludos desde Barcelona,

Oh-Carlos

He Carlos weet jij ook alles over treinen vanaf vliegveld Barcelona naar Mont-Roig/Miami Playa vlakbij Salou want we willen graag vanaf vliegveld Barcelona naar onze bestemming .
Zou je ons daar mee kunnen helpen mijn Emailis jjhollander@home.nl

Hallo!

Wat leuk dat je naar Spanje gaat! & Uiteraard help ik je met je vraag.

Je kan het beste het volgende doen:
Eerst pak je op het vliegveld de trein naar Sants Estació in Barcelona.
Let op dat deze treinen vertrekken vanaf Terminal 2, kijk dus even goed waar je precies land. Het duurt ong. 20 minuutjes.

Eenmaal bij Sants Estació stap je over op de trein richting Valencia.
That´s it :slight_smile:
Je kunt ook altijd op Sants Estació bij informatiebalies naar hulp vragen.

Kijk voor de trein tijden/prijzen/haltes op de officiële site van Renfe. Hier vind je eigenlijk alles wat je nodig hebt.

Heel veel succes en een hele mooie tijd toegewenst in Spanje.
Bij meer vragen help ik je graag!

OHCarlos
(Oh-Barcelona)

Hoi,

Wij hebben een camping geboekt ( le torre del sol) die ligt in de plaats Mont-roig del Camp.
Wij zouden graag willen weten hoe wij van het vliegveld Barcelona naar onze bestemming kunnen komen.

Hier gaat het al van we gaan maar met de auto maaaaar dat zie ik dus niet zitten want dan moeten wij bijna 1800 km rijden!!!pff tja het is wat je leuk vindt natuurlijk…

Het is voor ons een hele nieuwe ervaring dus tips zijn welkom!!
We gaan volgend jaar 8 augustus…

Groetjes, Hilda

Hola Hilda!:wereld:

Leuk dat jullie naar Spanje komen volgend jaar! Rond deze tijd is het klimaat wel een stuk beter dan in Nederland…

Van Barcelona station naar Mont-roig del Camp is op zich goed te doen. U kunt van Barcelona vliegveld met de trein naar Station Sants gaan, vandaar gaat u naar Reus (een stad in Spanje). Vanaf af Reus is naar Mont-roig del Camp is het +/- 17 km, dit is misschien het makkelijkst per taxi, aangezien de prijzen hier een stuk lager liggen van de taxi.

Gaan jullie ook nog naar Barcelona om een dagje te winkelen?

Saludos!

bedankt voor je reactie!!
ja we willen ook heel graag een dagje naar Barcelona…

Jij gaf aan dat we van Sant naar Reus kunnen gaan en dan de taxi nemen,ik hoorde ook dat je van Sant naar Camrills.en vanuit daar een taxi nemen.
Mag ik vragen waarom je Reus kiest? is dit een betere optie?

Hoor graag van je.

(vindt het nogal een onderneming zeg maar hihi)

groetjes Hilda:dag:

Hoi Hilde!

Ik heb voor Reus gekozen omdat dit een grotere stad is en misschien makkelijker te bereiken is. Maar naar Cambrils kan inderdaad ook, het is een mooie route langs de kust. De reistijd en afstand is ongeveer het zelfde.

U kunt van Barcelona airport naar Sants gaan en daar kunt kiezen welke route u neemt.

Voor prijzen en reistijden kunt u op de website kijken van de Spaanse NS. (www.renfe.com).

Heeft u uw vliegticket al geboekt? Anders kunt u ook op Reus vliegen, is vaak nog goedkoper dan Barcelona ook! :slight_smile:

Als jullie naar Barcelona gaan is het misschien wel een leuk idee om op mijn blog te kijken, staan veel leuke dingen op die niet altijd in reisboekjes te vinden zijn! :slight_smile: (www.oh-barcelona.com/nl/blog)

Als u nog meer vragen heeft hoor ik het graag!

Groetjes, Ronald

Wat een leuke site! bedankt.

Airport Reus konden we tot nu toe nog niet boeken en het is de vraag of en welke vliegtuigmaatschappij daar strak landen… Her en der horen wij in verband met de bezuinigheden enkele vliegtuimaatschapijen niet meer op Reus vliegen. Vandaar dat wij de ticket naar Barcelona hadden gekocht.
(misschien een beetje vroeg maar we konden goedkoop aan de ticket komen…)

Gr. Hilda

Ola Carlos,

In juli gaat m’n dochter met een klein groepje naar Salou. Er rijden bussen vanaf Airport Barcelona naar Salou. Heb je enig idee tot hoe laat de bussen rijden, of heb je er een dienstregeling van? Weet je ook de prijs van de busrit?
Alvast bedankt.

Yvonne

Hoi Yvonne!

De bus gaat vrij frequent en uw dochter kunt gelijk vanaf het vliegveld de bus pakken.
Voor meer informatie kunt u het beste even hierop kijken vlak voordat ze vertrekt (http://www.autocarsplana.com/).
Zet de website op Engels, klik op timetables, kies voor de route Camp de Tarragona - Costa Daurada, kijk in de lijst voor Barcelona Airport - Salou en klik hier op, nu kunt u de tijdschema’s en prijzen zien.

Hoop dat u dochter een fijne vakantie heeft! en als ze tijd heeft moet ze zeker een dagje naar Barcelona gaan :wink: :vak02:

Saludos!