De Mekong is machtig interessant

Een tocht over de Mekong, de grensrivier tussen Thailand en Laos is onvergetelijk. Weliswaar komen er steeds meer bruggen die beide landen met elkaar verbinden, maar de echte reiziger neemt toch de boot. Niet zozeer om aan de overkant te komen, maar om het leven op en langs dit geweldige vaarwater van dichtbij mee te maken. Stroomopwarts voert de rivier naar Birma, Laos en zelfs Zuid-China, terwijl stroomafwaarts Unesco-werelderfgoed Luang Prabang binnen handbereik ligt.

In de Noord-Thaise provinciehoofdstad Chiang Rai verwachten de autoriteiten veel van de groei van het toerisme naar en op de Mekong. Dat is nu al goed voor 50 miljoen euro aan inkomsten. Iets verder oostelijker ligt Nong Khai, een slaperig provinciestadje aan de Mekong, naast de Vriendschapsbrug richting Laos. Ook Nong Khai is een uitstekende uitvalsbasis voor een tocht oostwaarts langs de Mekong en de rand van de Isan, het economisch arme, maar cultureel rijke deel van Thailand.

*Bron: Thais Verkeersbureau / www.thaisverkeersbureau.nl *

Ik doe beide plekken straks aan op mijn reis! heb er echt heel veel zin in!
De reis over de Mekong van Thailand naar Laos lijkt mij super, maar wel ‘vermoeiend’, omdat ie zo lang is! En ik zal in aan het begin van mijn reis zo’n 2 weken verblijven in (de buurt van) Nong Khai, waar ik vrijwilligerswerk ga doen en het echte Isan leven ga ervaren!
en hier maak ik waarschijnlijk ook een tocht op een boot over de Mekong, helemaal goed dus!

mijn reis begint 26 oktober en ik blijf ongeveer een half jaar weg…
broniya.reismee.nl