De Grote Wereldwijzer ReisQuiz

Dat klopt!

De Imam was te oud om elke dag de toren een aantal malen te beklimmen, vandaar dat er toen helligen werden gebouwd zodat hij per paard naar boven kon worden gebracht.

De score:

Beatrijs… 57
Marifran…38
tempelssammy…30
Dirkpie…29
@ngel…12
Roberts…10
Maredaro…9
Alexander76…7
GGH…6
kingfishererik…6
MON13K…5
Beste_Danielle…4
Besmile…4
Michiel…4
Kaylo…4
Globeskater…4
Roanna…2
Mela…2
Praline… 2
Wizzardofoss…2
Davenuman…2
Carolina…2
Ivette…2
Xenomania…2
Bloem…2
XanderR…1
Vasilli1974…1
Desinea…1
Stancy…1
Corberana…1
JurjenB…1

Jouw beurt Jurjen

Ik ben op zoek naar een stad in Japan. Het lijkt een vrij normale stad: het heeft een eigen vliegveld, een universiteit en nog wat bezienswaardigheden. Ondanks dat het aan de zee ligt, heeft het een zeer merkwaardig strand, wat deze stad internationale bekendheid geeft.

Over welke stad en welk strand heb ik het?

De stad Shimoda heeft een universiteit en vliegveld en is beroemd voor zijn onsen en stranden. De stranden Tadadohama, Ohama en Iritahama trekken veel toeristen aan. Iritahama werd al enkele jaren verkozen tot het mooiste strand van Japan.

Het is misschien eerder Goza Shirahama Beach nabij de stad Shimoda (Jinja). Het witte zand werd rechtstreeks aangevoerd vanuit Australië omdat door erosie het oorspronkelijke strand was weggespoeld. Elke avond is er vuurwerk op het strand.

Ik gok op het ocean dome in Miyazaki.
http://www.infobarrel.com/Media/indoor_beach_long

Erik heeft het goed, ik doelde inderdaad op de Seagaia Ocean Dome in Miyazaki. Deze houdt het wereldrecord voor grootste strand door mensen gemaakt. Het heeft een dak dat open kan schuiven en dezelfde mooie golfslag 365 dagen per jaar.

Beatrijs… 57
Marifran…38
tempelssammy…30
Dirkpie…29
@ngel…12
Roberts…10
Maredaro…9
Alexander76…7
GGH…6
kingfishererik…7
MON13K…5
Beste_Danielle…4
Besmile…4
Michiel…4
Kaylo…4
Globeskater…4
Roanna…2
Mela…2
Praline… 2
Wizzardofoss…2
Davenuman…2
Carolina…2
Ivette…2
Xenomania…2
Bloem…2
XanderR…1
Vasilli1974…1
Desinea…1
Stancy…1
Corberana…1
JurjenB…1

maanden ligt dit topic stil en nu stormen we er doorheen. Morgen ga ik iets nieuws bedenken.

Geinig (zowel de vraag van Jurjenb als het feit dat we weer op weg zijn in dit topic)

Die dag van morgen (17/09/10) duurt wel héé…él lang.

Hee, ik ontdek deze topic nog maar net… Ik wacht vol ongeduld!:dag:

Leuke vondst :slight_smile: Ik zal morgen eens kijken hoe die quiz ook alweer werkt en dan ga ik wie weet, zelfs een vraag stellen.

Vond deze quiz bij het opruimen van de mailbox. Ik heb geen inspiratie, dus als iemand anders iets wil bedenken, graag!

Even een probeersel lanceren:

Nessie, het monster Loch Ness heeft een tegenhanger die kan verschijnen onder verschillende gedaanten/vormen.

1. Wat is de naam van dit monster?
  2. Welke zijn de verschillende vormen waaronder het zich kan manifesteren?
  3. Waar leeft deze tegenhanger?
  4. Op welke tastbare wijze (hoe) heeft het zich al gemanifesteerd.

Even een eerste opzet:

1. Wat is de naam van dit monster? Storsjödjur?
  2. Welke zijn de verschillende vormen waaronder het zich kan manifesteren?
  3. Waar leeft deze tegenhanger? In het Storsjön meer in Zweden?
  4. Op welke tastbare wijze (hoe) heeft het zich al gemanifesteerd.

Toch niet en niet in Zweden.

Nessie heeft dus meer tegenhangers dan gedacht, we gaan verder zoeken.

In Noorwegen hebben ze ook de geluiden van een broertje of zusje van Nessie waargenomen…

Ook niet in Noorwegen.

maleisie?

Maleisië: hélaas ook niet.