zie foto: Klooster Sveti Naum
Dat lijkt mij het goede antwoord!!
… en nu, wat is het vervolg hierop? Wie ontkent of bevestigt definitief ? …of is het doodgebloed?
Zodra de vraagsteller, Globeskater, online is en de nieuwe stand doorgeeft gaan we verder, met een nieuwe vraag van jou.
…in geval van…heb al iets voorbereid !
@Globeskater: is het antwoord juist ?
Ik zie dat Globeskater sinds juni niet meer op Wereldwijzer is geweest. Wat mij betreft mag je wel een volgende vraag stellen, je antwoord lijkt mij helemaal goed.
Mee eens.
Dankjewel!
Ik zal tegen morgenavond dond. 16/09 een volgende vraag stellen.
Ik zal dan zelf eerst de score aanpassen:
re: De Grote Wereldwijzer ReisQuiz
Beatrijs… 57
Marifran…38
tempelssammy…30
Dirkpie…29
@ngel…12
Roberts…10
Maredaro…9
Alexander76…7
GGH…6
kingfishererik…6
MON13K…5
Beste_Danielle…4
Besmile…4
Michiel…4
Kaylo…4
Globeskater…4
Roanna…2
Mela…2
Praline… 2
Wizzardofoss…2
Davenuman…2
Carolina…2
Ivette…2
Xenomania…2
Bloem…2
XanderR…1
Vasilli1974…1
Desinea…1
Stancy…1
Hier komt dan de volgende vraag:
We gaan met vakantie naar een land. We willen dan toch ook iets meer weten over de situatie ve land en zijn leiders.
Zoek de namen van 2 presidenten waarbij een aantal situaties in hun leven opmerkelijke gelijkenissen vertonen, nl.:
- hun namen bestaan uit evenveel letters vh alfabet
- de secretaris v president Y had een familienaam identiek aan de familienaam vd secretaris van president Z
- de naam van elk van hun opvolgers als president bestond uit 7 letters
- een week voor hun respectievelijke dood waren ze met vakantie
- ze stierven beiden op eenzelfde dag in de week
Wie zijn deze 2 presidenten? Geef hun naam en voornaam.
Abraham Lincoln en J.F. Kennedy
Ik krijg niet eens de kans er over na te denken ![]()
*muy rápido :cheer:
*
Lo siento!
@Corberano: Helemaal juist! Dat is al zo vlug als de snelheid vh licht :idea:
In een volgende post pas ik de punten aan.
Ik heb hier nog iets interessants over met nog veel meer gelijkenissen maar kan het niet laden als bijlage het is een “ppn” wat niet onder de oplaadmogelijkheden behoort van ww ofwel heeft het een te groot volume aan geheugen: krijg als vermelding “invalid”. De realisator van die opzoekingen:
** CARLOS MONTERO**
Carlos Montero is a news anchor for CNN en Español and is the weekday presenter of Al Día, the first look at the day’s developing stories. He joined CNN en Español in 1997.
Montero has covered events including the 1997 hostage crisis in Peru, the World Trade Center bombing, the signing of the Israel/Palestine agreement in Washington, D.C., the coup d’etat in Guatemala, the Inter-American Presidential Summit in Miami and the Clinton-Lewinsky affair. From Atlanta, he has anchored coverage of important events of international interest including the death of Princess Diana, the controversial U.S. presidential election of 2000 and the ongoing crisis in the Middle East. Most recently, he anchored live breaking news coverage of the September 11 terrorist attacks on the World Trade Center and the Pentagon.
In addition, Montero has conducted interviews with such notable figures as former Argentine President Carlos Menem, President Andres Pastrana of Colombia, U.S. Vice President Al Gore, General Colin Powell and Nobel laureates Rigoberta Menchu and Adolfo Perez Esquivel, among others.
Before joining CNN en Español, Montero was an anchor for NBC Canal de Noticias since 1996. Prior to his tenure at NBC, he anchored Buenos Días América and América Noticias, 13 hs for Argentina’s América 2. He has also served as a reporter and producer for Univision’s news department in Miami, Florida, and as U.S. correspondent for Channel 11’s Telefé Noticias, the highest rated newscast in Argentina.
Montero has received various awards for his journalistic merits, including four Emmys, a Telly Award and a Conciencia Award.
Born in Buenos Aires, Argentina, Montero graduated from Appalachian State University, in Boone, N.C., with a degree in Communications. Montero is fluent in English and Spanish. .
De score:
Beatrijs… 57
Marifran…38
tempelssammy…30
Dirkpie…29
@ngel…12
Roberts…10
Maredaro…9
Alexander76…7
GGH…6
kingfishererik…6
MON13K…5
Beste_Danielle…4
Besmile…4
Michiel…4
Kaylo…4
Globeskater…4
Roanna…2
Mela…2
Praline… 2
Wizzardofoss…2
Davenuman…2
Carolina…2
Ivette…2
Xenomania…2
Bloem…2
XanderR…1
Vasilli1974…1
Desinea…1
Stancy…1
Corberana…1
Corberana jouw beurt!
(Was naar je vorige score aan het zoeken en vroeg me af of dit hier je 1ste punt is).
Wat ik als info niet kan laden komt overeen met je vermelde link, maar is per situatie voorgesteld in de vorm ve slideshow: 'k had het niet tijdig opgemerkt.
Euh… doen we het hier om snelheidsrecords te overtreffen of om het zo lang mogelijk vol te houden? ![]()
Het is inderdaad mijn eerste punt. Snel zijn is een deel van het spel, er zijn meer kapers op de kust.
Hier de volgende vraag:
Hoeveel traptreden heeft La Giralda in Sevilla?
0, zero, nada, noppes. In plaats van trappen heeft de toren hellingen.
@Jurjenb: correct antwoord denk ik.
('k ben te laat: geen traptreden maar 34 hellende gangen zodat de paarden met ruiter tot boven konden).