De Grote Wereldwijzer ReisQuiz, deel II

Dat is hem !
Windvaan ‘Vana Toomas’ ofte ‘Old Thomas’ op de torenspits van het Raadhuis van Tallinn (Estland).

Jij bent aan zet, ‘WizardOfOss’

Stand:
1 LineC…9
2 Theiz…8
3 mart81…4
4 Stancy…3
5 WizardOfOss…2
6 corberana…1

Van zowat alles is wel ergens ter wereld een hoogste of grootste variant te vinden, al dan niet erkend door het Guinness Book of Records. Zo ook op een kleine twee uur rijden van Calgary, waar je een object van 25 meter hoog kan beklimmen. Wat voor object gaat het hier om, en waar precies?

Een trap om bij de muil van een dinosaurus (werelds grootste …) te geraken, van waaruit je een prachtig uitzicht op de ‘Canadian Badlands’ hebt.
In Drumheller.

Upon arrival in the center of Drumheller, 138 km northeast of Calgary, mouths gaping at the strange land formations, we headed to the Visitor Information Center. It’s easy to find as it’s right next to the World’s Largest Dinosaur. After stacking up on brochures, we headed toward the World’s Largest Dinosaur entrance. Approximately 4.5 times bigger than a life size Tyrannosaurus Rex, we had to climb 106 stairs to reach the dinosaur’s mouth – 25 meters from the ground. Walking out onto the T-Rex’s lower jaw gives you an unbeatable view of the Canadian Badlands.

Dat is hem inderdaad! :thumbsup:

Stand:
** 1 LineC…10**
2 Theiz…8
3 mart81…4
4 Stancy…3
5 WizardOfOss…2
6 corberana…1

Dat brengt LineC op 10 punten en dus heeft ze deze eerste ronde gewonnen.
¡Bien hecho!

We starten dus weer met een schone lei.

(En moeten we nu daarnaast ook niet een lijst maken van de winnaars van de diverse rondes?? lol2)

Een Hall of Fame! :slight_smile: Tussen haakjes het aantal malen dat je de quiz gewonnen hebt?

De Grote Wereldwijzer ReisQuiz - Hall of Fame

• LineC (1)

Joepie ! :slight_smile:
Na al die ‘weetjes’, één conclusie : de reismicrobe kriebelt …

Starten we meteen met een nieuwe ronde ?
Zodra het licht op groen gaat, zet ik een nieuwe vraag online …
'k ben vast benieuwd wie op een nieuwe manche heeft gewacht om er tegenaan te gaan ?
Wie wil revanche nemen ?

@Thijs, 'k ben wel stiekem blij dat ik je op de meet geklopt heb.

Ik had gister en vanochtend helaas geen tijd om mee te doen… Maar zo ie zo gefeliciteerd!!

Je kunt gewoon weer starten hoor!

Ik zal de beginpost even aanpassen om daar ook een Hall of Fame neer te zetten.

**There we go again !
Welke oude vuurtoren is gebouwd op zee niveau, maar toch zowat 1 km landinwaarts van de kaap gelegen. Een curiosum …

**Na de korte, nu de wat langere versie van dezelfde vraag :
Welke oude vuurtoren aan de kust van dit eiland staat sinds het einde van de vijftiger jaren zowat 1 km landinwaarts van de kaap, te midden van een ruig ‘maanlandschap’. Een curiosum na natuurgeweld …

Scandinaviëreisquiz! :slight_smile:

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=159092

The Capelinhos lighthouse - Faial Island, Azores

Yes !

**Stand:
1 Theiz…1 **

Nieuwe vraag volgt morgen. Moet helaas zo gaan werken… :frowning:

Wie of wat leefde lang, lang geleden uitsluitend op de Noordpool en leeft tegenwoordig in een specifiek gebied gelegen in West-Europa?

De bruine beer (ursus arctos).
Vandaag leeft er een berenpopulatie (‘Europese bruine beer’ - ursus arctos arctos’) in de Pyreneeen.

Nope…

Kamelen !
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2672/Wetenschap-Gezondheid/article/detail/3404380/2013/03/05/Kamelen-leefden-eerst-op-de-Noordpool.dhtml

vind je vandaag in West-Europa in kamelenboerderijen, zoo’s, … ha ha

LOL!!

Maar helaas… :slight_smile:

Is de vraag lastiger dan ik dacht of doet er niemand meer mee?! (Afgezien van LineC)