De avond voor Nyepi Day?

Hallo allemaal,

In het voorjaar (maart/april) ga ik naar Bali. Nu ben ik bekend met de viering van het Balinees nieuwjaar (Nyepi Day), maar ik vraag me af wat er, afgezien van de optocht, op de avond ervoor dan te doen is. Zijn bars en nachtclub dan gewoon open of sluiten die ook heel vroeg? Is er dan een beetje een nachtleven? Ik hoop dat iemand dit weet, alvast bedankt! :slight_smile:

p.s. tijdens de viering zit ik in Denpasar/Sanur

alles gaat vry vroeg dicht , maar wel super leuk om mee te maken , na middernacht mag je niet meer buiten je hotel of strand, je mag wel als toerist gebruik maken van het zwembad aan je hotel, savonds gordynen van de kamer goed dicht , geen lichtje aan op je evt terras van de kamer , want de kwade geesten moeten denken dat er niemand woont op het eiland !!! gewoon super toch

het feest de avond voor Nyepi heet ogoh ogoh en is zeker een aanraader om eens te bekijken .
Als het kan samen met een Balinees die de verhalen achter de beelden kan vertellen .

Maar ga niet met een auto onderweg, files files-verder alles als hierboven al geschreven, mooie fakkel optochten en ze fabriceren de mooiste en grootste figuren.