Mijn naam is Melvin en ik zit in de 3e klas van het voortgezet onderwijs.
Ik volg momenteel het gymnasium en ik zou graag de 4e klas in Canada willen volgen. Ik heb een aantal artikelen gelezen waar in staat dat ik veel geld moet reserveren, waar is dit allemaal voor nodig?
Ik ga een gastgezin zoeken dat me tijdelijk van kost en inwoning wil voorzien, voor een -dan- 15-jarige zal dat geen groot probleem zijn, (?) of iemand een kamer vrij heeft is denk ik te veel gevraagd.
Heeft iemand ervaring en/of om als minderjarige naar Canada te gaan?
Sluit het Canadese op het Nederlandse schoolsysteem aan?
Kan ik kortingen krijgen, met een visum of een vlucht?
Welke verzekering is vergelijkbaar met de WA-verzekering hier en kan een minderjarige die afsluiten?
Weet iemand een mooi engels-talig dorp waar een “high-school” staat en het liefst niet te veel toerisme is, maar wel een prachtige natuur?
Bedankt voor je antwoord, ik ben inderdaad op mijn lerares Engels en mijn decaan afgestapt,
deze verwezen ook allebei naar speciale uitwisselingsprogramma’s waarbij ‘alles voor je geregeld wordt’ maar ik zoek liever zelf een leuk gastgezin uit en geen internationale school. Ook zijn de meeste uitwisselingsprogramma’s verbonden met een minimumleeftijd van 16 jaar.