Dagtrip maken van Singapore naar Bintan Indonesie

Hoi allemaal,

In Juni ga ik met mijn vrouw 18 dagen op vakantie.
We vliegen van Amsterdam naar Singapore. Aldaar hebben we 2 overnachtingen geboekt en willen we de stad een beetje bezichtigen.
Nu kunnen we daar wat langer blijven als we dit willen, want we zijn aan het puzzelen hoe we het mooiste van Maleisie en Singapore kunnen zien in deze 18 dagen. We zijn dus niet gebonden aan de tussenliggende dagen.

Maar ik heb 1 wens en dat is namelijk (als dat mogelijk is) een dag trip maken naar het eiland: Bintan (Indonesie).
Waarom? zullen de meeste zich afvragen? Nou dat is heel simpel. Ik speel al meerdere jaren het spel geocaching (is een moderne variant van schat zoeken). Zoek anders de pagina voor meer uitleg: www.geocaching.com

Het spel gaat om het vinden van geocaches en deze liggen overal ter wereld. Nu zag ik dat er op Bintan (is het meest dichtbij gelegen eiland van Indonesie) vanaf Singapore waar 2 geocaches liggen. Dit zou natuurlijk helemaal super zijn voor mijn statistieken.
Ik zag ook ergens voorbij komen bij andere geocachers die een dag tocht hadden gemaakt, van Singapore naar Bintan.
Ze hadden daar de 2 geocaches gevonden en hadden gebruik gemaakt van het resort. Alleen nou ben ik dus benieuwd of dat iemand hier ervaring heeft met deze dag trip en waar ik dit het beste kan boeken of reserveren?

Graag hoor ik van jullie.

Gr
Theo

Vanuit de haven van Singapore gaan boten (ferries) naar Bintan en Batam. Die hoef je niet vantevoren te boeken, je kan gewoon naar de haven gaan en een retourtje boeken.

In Indonesië kun je een visum on arrival kopen.

In de haven zullen voldoende taxi’s staan om je rond te rijden.

Hoi,

Bedankt voor de reactie. Maar heeft iemand er ook ervaring mee en wat zou de prijs zijn voor een dag retour?

Google is your friend: http://www.singaporecruise.com.sg/index.php/leaving-singapore/ferry/ferry-operators/

Bij deze de maatschappijen, als je op hun websites klikt zie je de prijzen.

Ik ben zelf vaak van Singapore naar Batam en Bintan geweest, maar nooit op een dag.

Hoi Jenny,

Bedankt voor je speur werk. Weet je nog met welke maatschappij jij gevaren bent? Is dit een beetje betrouwbaar of is het houtje touwtje?
Niet dat ik daar schrik voor heb maar je wil toch wel een beetje zekerheid inbouwen in je vakantie.
Als dit nou te duur is of te onveilig om de een of andere reden dan ga ik mijn reis aanpassen (niet dat ik Indonesie wil laten vallen).
Graag hoor ik van je

gr

Mijn boottochten zijn van een paar jaar geleden, ik durf daar mijn hand niet voor in het vuur te steken. Over het algemeen valt het mee, zeker omdat Singapore behoorlijk westers is.

Volgens Wiki ligt de prijs voor een retourtje rond de S$ 60.