Dagje Nijmegen - Meet en Info - Intensief maar oo zo gezellige Trainingsdag

(origineel bericht op be-more.nl)

Dagje Nijmegen - Meet en Info - Intensief maar oo zo gezellige Trainingsdag

Hoi Hoi

Wauww dat waren even intensieve maar informatieve en een gezellige 2 daagies!

Door Be more leerde ik Marjorie kennen. Zo af en toe deden we een paar keer video kletsen via Skype, of chatten op MSN. En net voor de zomer hebben we toch, ondanks we mekaar niet in het echt gezien hadden een leuke gezellige band opgebouwd!

Ik was even kerstinkopen doen in Harderwijk met mijn buurmeisje en liep ondertussen af te wachten wanneer Marjorie er ongeveer zou zijn en of ze er al was…
Tja… helaas had ik de pech dat mijn parkeerkaart het niet deed… half uur staan tobben en toen kreeg ik een berichtje van Marjorie, ik ben er…
hmm… oke…iknogniet… balen! wilde graag zelf de voordeur openen :wink:

Kom ik thuis, zit ze gezellig aan de klets met mijn mams. Ik loop ook zo binnen. Hoohoi goede reis gehad…? Alsof we mekaar echt al joar’'n kenden :wink:
Vertrouwd en gezellig en ook savonds gezellig, lekker vroeg (indeochtend) naar bed toe en mopmopgaserop in de auto naar Nijmegen.
Ik weet wel zeker dat ik het wel gezellig met deze Mzungu uit Drenthe!

Oke hoe ging dit verder…
Zoals je op de foto kunt zien… zaten we best wat gespannen maar ook heel erg nieuwschierig, iedere vrijwilliger over zijn eigen project te dromen.

Erg leuke motivaties en keuzes en echt hele inspirerende vrijwilligers die allen de handen uit de mouwen willen steken! heerlijk dat je samen 1 hoofddoel hebt

‘’ Bruggen bouwen’’

Na een kennismakingsspel met een fotoplaatje en een tekst moest een ieder vertellen waarom hij/zij voor deze afbeelding had gekozen. maar ook de algemene pers. info en motivatie onderbouwen etc.
De vraag op je kaartje moest je weer aan een vrijwilliger stellen die dit ook weer moest doen etc.
Handig, snel en leuk!

Ken je mekaar net, worden we gesplitst.

Niet erg! Ook in kleine groepjes is het gezellig! En is de sfeer prettig!

Heeeeleboel info gehad ! En wat ik ook echt heel tof vind…
Is dat de be more trainers deze hele dag ook vrijwillig voor ons plannen en organiseren. Even op en neer naar Nijmegen van 10 tot 17uur…
(ook weer zichtbaar dat de contacten goed zijn! een goed initiatief en positief gevoel dus van de Stichting! )

Even een lunch met fair trade voedsel! :slight_smile: en ook de andere groep weer zien en de ervaringen uitwisselen.
Ik vond dit ook erg gezellig en ook om te horen wanneer wie nou gaat en dat we toch met meer oud en nieuw gaan vieren! hopen dat ze in OEERRganda nog wat OERRRklappers hebben
Of zou je daar ugandeseoliebollen kunnen eten… / dan is mijn oud en nieuw ook geslaagd haha!

Na de lunch weer gauw in concentratie en luisteren naar de presentaties die we met mekaar moesten maken binnen een half uurtje.
Verschillende onderwerpen en wat opvallend was, ieder heeft zo zijn interesse maar ook hier was het contact onderling ook heel snel gelegd, gaaf ! Die samenwerking onder tropische omstandigheden zal dan ook wel goed komen!

Nog even iets voorr 17uur tijd voor een paar kiekjes en ik vind dat het echt een knotsgekkegezellige leuke dag was!
Nog even mn telefoon gecheckt…helaas papa, de vrijwilligersdag was super en ja… :wink: ik ben blij dat jullie zo achter me staan :wink:
En je me me toch heel eventjes moet missen…
Maar…ik weet ook dat jullie dat moeilijk vinden…
Wie weet komen we nog in Hello Goodbye haha!

De dames Lilly en Marit gingen nog even mee ‘‘dineren’’ bij de M.A.C. *das toch wel lekker nu je nog (ordinair) kunt genieten van deze voeding die nog niet opgenomen is in de schijf van 5 :wink:

na deze culinaire stop weer in de auto en de dames op het station gezet.
Gek…maar ook leuk, ik zie ze pas weer als ik al in Uganda zit!! :smiley:
Marjorie moest nog eventjes mee naar Huus, tas pakken, koffietje en dan ging ze nog heeeeelemaal naar huis toe rijden. Jammer dat de tijd zo snel ging!!!
Hoop indrukken en info en nieuwe gezichten! Heel tof!

Nu maar even gauw de foto’s erop zetten want … morgen is het weer realiteit dat ik er weer uit moet om ook weer andere dingen uit te voeren…

Weetje… nog 32 dagen… maar zoals vandaag… alsof je in een droom zit… ! En ik ga het denk ik pas beseffen als ik iedereen gedag heb gezegd… en mijn laatste weblog na mijn afscheidsfeestje ga tikken denk ik…

Nu nog even gaan met die Banaan! 2e kerstdag is mijn laatste werkdag.
Dan gaat mijn 6 mnd verlof in.

We gaan nog flink genieten van de sfeer die de kerst met zich mee brengt. Ik leef daar wel naar toe… maar is ook wel beetje dubbel…
Want…eerst was mijn lijst… eerst op zomervakantie, dan nog allerlei prikken halen, na de sponsordiners nog meer activiteiten doen maar ook voor mijn werk… en dan nog de sint op de boot zetten, en dan is het al kerst…

Maar… toch ook fijn dat ik nu met oud en nieuw niet hoef te werken …:wink: en dat het nu niet zo koud is om je vuurwerk aan te steken en steeds uit waaien gaat etc!
Zo genoeg voor vandaag, mijn hoofd weer op orde! Storm van woorden even uit mijn hoofd geblazen…

Ik waai nu mijn bed in!

(origineel bericht op be-more.nl)