Zelf ben ik een grote Marokkoliefhebber. Vooral de Dadésvallei spreekt me enorm aan. Daarom heb ik besloten om daar een huis te bouwen.
Het huis zal in het voorjaar klaar zijn (vermoedelijk maart) en is gebouwd in traditionele berberstijl. Er zijn 2 slaapkamers, badkamer, living, salon, balkon en dakterras. Het is gelegen in de buurt van Ait Oudinar (tussen de gorges du dadés en de doigts de singe) op een rustig plaatsje met mooi uitzicht.
De bouw van het huis werd volledig opgevolgd door mijn vrienden, de familie Ochatou (een berberfamilie die daar in de buurt woont).
Om hen financieel te steunen, wil ik het huis verhuren. De opbrengst van de verhuur gaat integraal naar hen.
Zij zorgen voor het onthaal, kunnen je wegwijs maken in de streek, zorgen ook voor eten en drinken als je dat wil…
De broers Youssef en Brahim kun je ook inhuren als gids voor uitstappen, wandelingen, bezoek aan nomaden, rondritten met 4x4 enz…
Hiervoor verwijs ik naar hun website: www.ichoubahatravel.com.
De familie beschikt ook over een mooi hotelletje in berberse stijl. www.les5lunes.com
Voor meer info: corine.gobyn@gmail.com