1 Je kan niet tellen
2 Je bent nu diverse malen gewezen op netiquette; google er eens op: Houd uw vragen en commentaren relevant ten aanzien van het onderwerp van de discussiegroep. Wijk niet uit naar zijpaden, maar volg de rode draad
3 je bent helemaal niet hulpvaardig naar killt een topic om gelijk te krijgen, terwijl geen lezer daarin geinteresseerd is.
@ Cecilia
whatever… je hebt je statement met ‘Jantje’ en ‘Pietje’ gemaakt. Ik hoop dat je je er opgelucht door voelt.
Zullen we het nu even serieus houden?
Er is een summerschool op een universiteit in Fortaleza ism met een amerikaanse universiteit of highschool. Daarhij krijgen US kids een paar maanden portugees en wonen in een gastgezin. Je kan het zo opgoogelen. Ik was het vergeten omdat het mij niet aanspraak (maar dat komt misschien door die american high school films.
Het probleem is dat men zelf hier in Sao Luis alleen maar portugees spreekt. Iemand uit de staat Maranhao heeft al verschrikkelijk veel problemen met de eigen taal dus ik verwacht dat het niveau van de cursus niet zo hoog is. Wat je ook kan doen is hier een cursus engels volgen maar dan draai je het om in plaats van engels leer jij portugees.
Verder is het aanbod vrij zwak. Waarschijnlijk ook omdat de vraag er bijna niet is. Sao luis is bijna niet touristisch ingesteld wat belem betreft weet ik dat niet maar ik heb van belemmers ook niet zulke hoge verwachtingen. Het noorden zal beter zijn denk ik. Ik vertrek binnenkort ook van hier naar Recife want de zaken gaan hier helemaal niet goed en ik wil echt niet een arm leven zoals de gemiddelde braziliaan. Ik zit in de business van websites en programmas voor commercieel gebruik maar hoe verkoop je dat als de mensen niet eens weten wat het is? Ik leef gelukkig nog op verdiensten van een paar grote klanten maar die bedrijven zitten door heel brazilie heen.
herstel… met het noorden bedoel ik het zuiden :dag: