Cursus portugees in Forteleza (of San Louis)

Hij is definitief verdwaalt in Sao Louis.:dope:

Hummm tja…,

als je op deze forum toch geen fatsoenlijk antwoord op je vragen krijgt…

uhhhmm…

Kun je hier ook pizza bestellen?
Doen jullie ook bezorgen?

Als je echt wil weten hoe ‘fatsoenlijk’ het in deze forums toe kan gaan moet je deze draad eens lezen: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=66485&page=2

Mbt de vraag denk ik dat het gewoon niet zo simpel is portugees in SL te volgen.

@ Ron…

Idd een zeer vage draad… Het gaat nie echt meer om de kern…
M.b.t. een cursus in SL denk ik idd dat het vrij moeilijk is, aangezien het niet echt een touristen trekpleister is…

Kheb wel een cursus gevonden, 1200 euro voor een maand, inclusief verblijf en eten…

http://www.school-gobrazil.com/portugues/index.php

Tis alleen in… Maceio :frowning:

www.leerportugees.nl
Heb ik les gehad, veel geleerd. Daarnaast ook geoefend met een Braziliaanse collega die ik toen had.

Al die mensen die linkjes hier plaatsen die niets de vraag te maken hebbe:wacko:n (portugees.nl). Tis Brazil, maar echt heel veel regen. Vooral dit jaar rond Recife en dan ook nog een stuk eronder. eronder… Terwijl SL tropisch is imho. En waarschijnlijk geen last van horde feestende blonde backpackers.

Dit was in antwoord op vraag nummer 20! “Weet iemand nog een cursus Portugees”. Ik weet alleen dat Ron iets in SL zocht (en wellicht door verkeerde spelling al niks kon vinden in Google), maar van Danoontje stond dat er niet bij.

Misschien ligt het wel aan de manier van vragen stellen…?
En hallo hier zitten geen professionele, betaalde vragenbeantwoorders die verplicht zijn om elke vraag te beantwoorden.

In de header ervan van 20 stond in SL. Ook uit het vervolg (is hij verdwaald in SL) leek het me duidelijk. Evenals uit de andere plaats die D. noemde maar die helaas niet SL was aldus D. En jawel. Er is zoiets als netiguette; in casu on topic blijven. En neen. Ik kreeg van alles in SL behalve taleninstituut.

@ Cecillia,

voor mij ligt het inderdaad misschien wat anders dan Ron1234. Waarschijnlijk was hij specifiek op zoek naar een taleninstituut in Sao Luis.

Ik op zich ook, maar andere plaatsen in Brazilie zijn voor mij ook een optie.
Dus elke tip is welkom!

Mocht Ron daar bezwaar tegen hebben (omdat deze draad om Sao Luis/Fortaleza gaat), dan kan iedereen mij een privé bericht sturen. Probleem opgelost :wink:

Tchau,
Roy

Hou het iig op Brazilie zouk zeggen…

Als belg heb ik een cursus portugees(madrugada) gevolgd op internet die ongeveer 15 weken duurde voor maar 60€.Het lesmateriaal is voornamelijk schriftelijk en leuk om te volgen.Op het einde van de les heb ik een getuigschrift gekregen die toch een voldoening geeft!Is te vinden op www.portel.nl docent Mvr.Ellen Damen.
Mvg Philippe

Maar dit is geen cursus IN Brazilie :wink:

Dan moet je dat er misschien expliciet bij zetten in je vraag…

Dit was zijn vraag “je zou me ook nog op de hoogte stellen van de mogelijkheden voor het volgen van een portugees cursus in Sao Luis” in een draad met de header " cursus in Forteleza" in het landenforum Brazilie. :idea: Dit is de 2e maal dat je dit antwootd krijgt.

Het is ook al de zoveelste keer dat iemand met tips voor cursussen buiten Brazilië aankomt in antwoord op deze vraag: “Nog iemand anders tips rondom het volgen van een portugees cursus??”

Dussss wie is er nou onduidelijk? Ja kan van beantwoorders niet verwachten dat zij alle eerdere en latere replies gaan analyseren. Als ze een vraag zien, beantwoorden ze die. Als de vraag vaag was en het antwoord dus niet klopt, dan moet je ook niet zeuren.
Tip: klik bij antwoord #20 op ‘Wijzigen’ en maak de vraag duidelijker.

De draad heeft een onderwerp en elke header verwijst daarna. Ik stel voor dat de forumbeheerster nu maar moet beslissen over jouw werkwijze op wereldwijzer.

Ohhh jee ik gaf een antwoord over het verkeerde land en nu moet ik het forum af??? Nou ja zeg.

Of begrijp ik wederom jullie zinnen niet goed?

@Cecilia74

jezus wat een gezeik allemaal. Jammer, want dat verkl$!t heel de topic. Sorry dat ik onduidelijk ben geweest, maar ging ervan uit dat je naar het onderwerp van deze draad had gekeken.

Maar in ieder geval bedankt voor je tip.

“Nog iemand anders tips rondom het volgen van een portugees cursus IN BRAZILIE, voornamelijk in SAO LUIS of FORTALEZA??”

Sorry hoor maar ik vind juist dat jullie zitten te zeiken. Zelf onduidelijke vragen stellen en dan zeuren als je daardoor telkens ‘verkeerde’ antwoorden krijgt. Ik was echt niet de enige die het verkeerd begrepen had.
En dat komt doordat het wel vaker voorkomt dat Pietje een onderwerp start, maar Jantje binnen diezelfde thread een nieuwe vraag stelt (zoals nu dus leek van Danoontje, dat dachten drie verschillende mensen).
Als mensen dan behulpzaam proberen te zijn (ook voor derden die meelezen en ook cursussen zoeken), moet je die niet afzeiken.