Curacao autonoom in 2010

Autonoom betekent onafhankelijk. Wil dat zeggen dat Curacao vanaf oktober 2010 geheel zelfstandig het eiland gaat regeren? Begrijp me niet verkeerd, maar kijk naar hoe dat in Suriname is gegaan. Is het wel verstandig om nu naar Curacao te verhuizen. Ik ben namelijk bezig om volgend jaar te kunnen verhuizen. Helaas heb ik nog geen baan gevonden. Ik heb zo’n heimwee naar het eiland. Wie heeft meer info???

De Antillen waren al failliet en zullen dat ook blijven, tenzij Nederland orde op zaken gaat stellen. Bonaire, St Eustatius en Saba worden min of meer provincie van Nederland en krijgen dus meer controle. Het plunderen, het frauderen, de vriendjes politiek (elkaar leuke baantjes en zwaar overbetaald werk toeschuiven) zal dan minder worden.

Curacao krijgt wel bijstand, maar zal toch zelf mogen blijven beslissen. De schulden worden afbetaald en Nederland wil zeggenschap blijven houden over de uitgaven. Hier verzetten de Antilliaanse politici tegen onder het mom van neo-kolonialisme, maar het gaat er uiteraard om dat ze beginnen te beseffen dat de hoogtij dagen van het plunderen van de staatskas dan echt voorbij zijn.
Dan is het niet meer mogelijk om een bouwval voor 200,000 NAF per maand te verhuren aan de overheid. Dan is het niet meer mogelijk om vriendjes te parkeren op baantjes, zonder functie, voor en salaris van 30,000 tot 40,000 NAF per maand. Dan is het ook niet langer mogelijk allerlei bouwprojecten op te starten waarbij van tevoren al bekend is dat de prijs het vijfvoudige is van de werkelijke prijs.
Koplopers in de fraude ? De FOL. Godett, Monte, Winkel, noem ze maar op, allemaal al veroordeeld en toch zijn ze er nog steeds.
Voor het eiland is het noodzakelijk dat dit soort figuren achter de tralies verdwijnen en nimmer meer toegang krijgen tot de staatskas.

Wat het gaat worden weten we nog niet, maar hopelijk zal het veranderen.