CUC's omwisselen

Hallo,

Over 2 weken ga ik 3 weken naar Cuba. Ik wil ongeveer €700 omwisselen in CUC’s. Kan ik dit gewoon bij het GWK doen? en uiteraard ook weer omwisselen naar Euro’s? Mijn reisplan is als volgt:

6 dagen Havana
Vinales
Cienfuegos
Trinidad
Santa Clara
5 dagen Varadero

Is €700 genoeg?

Ik neem aan dat je met de CUC’s ook op kleine marktjes kunt betalen? Ik lees namelijk vaak dat je dit met de CUP’s moet doen.

Bedankt!

Hi Stephan,
Buiten Cuba kan je geen Euros wisselen voor CUC’s. De Cubaanse Convertible peso is buiten Cuba NIETS waard. In Cuba wisselen dus!
700 euro voor 3 weken is te weinig, reken op 75 euro pp per dag. Neem ook een creditcard mee, al was het alleen maar omdat je in een ziekenhuis terecht kan komen en dan cash moet afrekenen.
Je pinpas is in Cuba niet te gebruiken.
Op kleine marktjes, en dan heb ik het over bijvoorbeeld groente markten voor Cubanen, kan je met CUP betalen. Natuurlijk ook met CUC maar dat is veel duurder.

Gr
CJ

Hi CJ,

Waar kan ik dan het beste mijn euro’s omwisselen voor CUC’s? En kan ik dan op die plek ook CUP’s krijgen?

Voor wat betreft mijn zakgeld: De laatste 6 dagen zit ik in een all-inclusive hotel in Varadero. De eerste 6 dagen heb ik een hotel in Havana zonder eten en drinken en daartussenin wil ik in casa’s particular verblijven. Uiteraard wil ik ook de nodige excursies doen.

Heb ik dan echt meer nodig dan €700?

Alvast bedankt!

Hi Stephan,

Lees even deze pagina: Cuba-Junky.com
Daar vind je de globale kosten en waarop je kunt bezuinigen, dan krijg je een idee.
Je Euros kan je op het vliegveld bij aankomst (en elders in Cuba) inwisselen voor CUC’s en bij de CADECA’s (Casas de Cambio) in Cuba kan je wisselen voor CUP, maar wissel niet teveel CUP want zoveel kan je er nu ook weer niet mee

Succes
CJ

Hoe veel je nodig hebt voor drie weken of vier weken Cuba is erg persoonlijk omdat iedereen een eigen uitgaven patroon heeft.

Natuurlijk ben je met twee personen altijd goedkoper uit dan singel.

Ben je een echte budget backpacker kijk dan eens naar onze uitgaven van Cuba 2008.

wij hadden ieder 800,- in onde koffer zitten voor vier weken.

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=53945

Succes !

Remko