Cuba december 2007

Hallo,

Hoop dat iemand op men vragen een antwoord kan geven…

Ik zou graag een half jaar rondreizen in Midden- en Zuid Amerika.

Ik ga men reis beginnen op Cuba, men vraag is of het mogelijk is om met een enkele vlucht naar daar te gaan (dus zonder retourticket), doen ze aan de douane moeilijk? Heb bij aankomst dus geen “bewijs” dat ik het land ga verlaten, ik ga op Cuba zelf pas een volgende vlucht boeken.

Na 1 maand Cuba wil ik doorreizen naar Mexico.

Zijn er lowcost maatschappijen die vanaf Havana naar Cancun (of een andere plaats vliegen), of enkel de staatsmaatschappij (is tamelijk duur naar mijn mening).

Groeten, Geoffrey

p.s. Cubafanaten die ook rond december gaan mogen me altijd contacteren!

Dat gaat niet lukken om op een enkeltje Cuba binnen te komen. Je zult ook een ticket voor een uitgaande vlucht moeten overleggen. Volgens mij biedt de belgische maatschappij Jetair wel de mogelijkheid om ‘door te vliegen’ van Cuba naar Mexico; je vliegt van Brussel naar Varadero en later kun je dan van Varadero doorvliegen naar Mexico (Cancun?)

Hoi Geoffrey,

Klinkt als een toffe reis die je gaat maken! Maar wat Cubaplaza al zegt: Wil je Cuba echt aandoen, dan moet je een ticket voor een uitgaande vlucht hebben. Anders kom je het land gewoon niet in. Dat lijkt me toch zeer vervelend…

Liefs,
Carolina

Of koop je ticket vantevoren… of maak een fake eticket. In Havana vragen ze je bijna nooit om je uitreisticket. Ik reis op deze manier zeer regelmatig naar Cuba, morgen vertrek ik weer voor langer dan een maand en ik koop dan ook pas in Cuba mijn retourticket… vaak via internet.

Mexico kun je perfect doen via Cancun of naar D.F. allebei via Mexicana of Cubana.
Ik koop vaak ook tickets via internet naar Cancun, vaak gunstiger geprijsd dan in een reisbureau. Let wel… officieel moet je in Mexico ook een uitreisticket hebben, maar ook lang niet altijd wordt daarom gevraagd!