Goedemorgen mensen,
ik ben benieuwd naar ervaringen over the Cotswolds. Of het nu gaat over de steden en dorpjes of over het landschap en wandelroutes. Ook ervaringen over Bath en Oxford (dat er iets buiten ligt) zijn welkom.
Ik ben ook geïnteresseerd in de omliggende gebieden zoals the Wye Valley & Forest of Dean, the Malvern Hills, the Mendib Hills en the North Wessex Downs dus als je daar ook geweest bent dan hoor ik het ook graag.
Bij voorbaat dank voor jullie antwoorden
Hoi Starling ,
wij hebben Bath aangedaan kort toen we in Dorset verbleven .
Te kort eigenlijk , prachtige stad met zijn rivier Avon en de kanaalboten die er liggen . Maar vooral de marktjes ,de gebouwen met die eigen bouwstijl zo een beetje allmaal dezelfde steen en vorm. Het is een beschermde stad ook,heb ik nadien gelezen .Echt iets om te verkennen !
Bruisende stad wel maar ik kan je geen specifieke dingen aanraden voor ons was het bezoek te kort .
Moeilijk om parkeerplaats te vinden !
Groeten Joyce1:wereld:
Ben zelf al verschillende keren naar Stroud geweest. Is één van de kleinere steden niet zo ver van Gloucester. Van daaruit reeds verschillende zaken bezocht aan die kanten zoals Bristol (zeer mooie stad, zeker op een mooie dag langs het water), Tetbury (niet speciaal, maar er komen wel veel toeristen omdat prins Charles daar woont), Gloucester (vond ik een zeer mooi stadje om eens in rond te lopen, helaas niet in de kathedraal binnen kunnen gaan omdat BBC daar was aan het filmen), Bath (mijn persoonlijke topper daar in de buurt, zeer mooie architectuur en je zou rap durven vergeten dat je in Engeland zit).
Verder is de omgeving daar geweldig om te wandelen. Zo heb je de Common, dat zijn grote gebieden die openbaar zijn en waar gewandeld en gegolfd wordt. Ook Forest of Dean is de moeite, al heb ik daar zelf nog niet rondgewandeld. Ben daar wel naar Littledean Jail geweest (http://www.littledeanjail.com/) een echt rariteitenkabinet, maar zeer zeker eens de moeite om te bezoeken. Dat is een voormalige gevangenis waar nu verschillende tentoonstellingen ondergebracht zijn over criminelen, holocaust, bekende Britten, de film Quadrophenia,…
Ook zeer zeker de moeite als je er moest zijn rond maart-april is de Severn Bore. Dat is een golf die stroomopwaarts over de rivier Severn gaat. Je hebt er meerdere per jaar maar ze zijn niet altijd even krachtig. Wel kom je op die dagen massaal veel surfers tegen.
Hier een video ter illustratie: [ame]Incredible Severn Bore Wave - YouTube