Costa Rica - Ecuador Spaans leren/vrijwilligerswerk

Hey Hey,

Rond mei ben ik van plan om te vertrekken richting Costa Rica, en daar 4 weken Spaans te leren. (2 weken in het binnenland Heredia en 2 weken aan de kust Samara Beach) daarna nog wat verlengen om Costa Rica te bekijken en door naar een ander land voor 4 weken vrijwilligerswerk en ook weer verlengen om het land te bekijken.
Hierbij zit ik te denken aan Ecuador.
Heeft iemand leuke tips (voor beide landen)? Is Quito in Ecuador bijvoorbeeld wel leuk om 4 weken te verblijven?
Of zegt iemand neee, je kunt beter naar Chili, Peru of Bolivia ofzo gaan?

Hoor graag van jullie! Thnx alvast.

Veel groetjes Petra :dag:

Hoi, 4 weken alleen Quito is te doen, maar dan zou je op vrije dagen wel leuke uitstapjes kunnen maken buiten Quito. Dat is sowieso wel een leuke afwisseling om even een dagje de natuur in te gaan. Maar waarom perse Quito, er zijn nog andere mooie plaatsen in Ecuador om vrijwilligerswerk te doen. Of heb je misschien al iets gevonden daar?
Over de andere landen kan ik niks zeggen, ben daar nog niet geweest.

1 like

Hoi Babseba,

Bedankt voor je reactie :smiley:
Opzich is Quito geen bewuste keuze maar ik ben bezig via een organisatie
waar ik alles via regel en die bied vrijwilligerswerk in Quito aan.
Wellicht ook in andere steden in Ecuador op aanvraag, maar kreeg te horen dat Quito een leuke stad is waar veel te doen en zien is…

Ga sowieso dan nog door het land reizen, wil eigenlijk ook graag naar de Galapagoseilanden maar moet even uitzoeken hoe en wat aangezien ik van “vele” hoor dat het onwijs duur is…

Groetjes Petra

Graag gedaan. Ik ga over een kleine 6 weken terug, dan ga ik voor een jaar (misschien langer) in Ambato vrijwilligerswerk doen. Dichtbij ligt Baños, dus daar zal ik wel vaak het weekend doorbrengen denk ik, in de mooie natuur.

Quito is zo’n grote stad dat er zeker van alles te doen is. Centro Historico vind ik erg leuk, als je daar rondloopt en de highlights wil zien ben je in 1-2 dagen klaar, maar het leuke is rondslenteren door de kleine straatjes en dan zie je nog veel meer moois dan de highlights. Verder kun je helemaal naar boven naar de Virgen. Dan heb je Mariscal, ook wel gringolandia genoemd, heel veel buitenlandse jongeren, eettentjes, barretjes etc. Ik ben daar al iets te oud voor :lol:. Vanuit o.a. daar kun je makkelijk naar de Teleferiqo en genieten van het uitzicht en de Pichincha bezoeken.
Er zijn verschillende markten die je kunt bezoeken. Vanaf Parque Itchimbia heb je ook schitterend uitzicht. Verder zijn er voldoende musea als je dat aanspreekt. En veel veel meer.
Rondom Parque Carolina heb je winkelcentra, bioscopen ed. Af en toe even lekker om in de westerse wereld te vertoeven.

Wat voor vrijwilligerswerk wil je gaan doen?
Groetjes!

1 like

Kijk hier heb ik wat aan… :smiley:
Je weet er duidelijk veel over, zeker al meerdere keren of een tijdje geweest :wink:

Ik wil gaan werken bij een sociaal project, ik moet nog kiezen welke, maar wel iets met kinderopvang en/of Engelse les geven… Even kijken wat
de organisatie voor me in petto heeft :slight_smile:

En wat voor vrijwilligerswerk ga jij doen?

Groetjes Petra

Hoi,
Ja, ik ben er nu 2x 6 weken geweest. Beide keren 4 weken vrijwilligerswerk gedaan en 2 weken reizen. De eerste keer in Kinderziekenhuis Baca Ortiz en de 2 keer bij Sinsoluka (project voor en met straatkinderen/jongeren). Echt fantastisch. Ga het laatste ook zeker weer bezoeken als ik er ben.

Nu ga ik naar Ambato, een Nederlandse stichting die zich inzet voor uithuisgeplaatste kinderen en de families. Ze begeleiden beiden met het doel de kinderen weer terug te plaatsen bij de familie, ook na terugplaatsing blijft de begeleiding, dat kan niet zo 123 vervallen dan. Ik krijg een administratieve coordinerende rol. Verder loop ik mee met de dagelijkse gang van zaken. Heb er enorm veel zin in.

Als je een keuze hebt gemaakt wat je gaat doen in Ecuador dan hoor ik het graag, ben heel benieuwd. En je weet me nu te vinden mocht je meer vragen hebben.

1 like

Oke klinkt ook erg goed, en blijkbaar hou je van het land als je er nu voor de 3e keer heen gaat :slight_smile:

Ik zal je zeker laten weten welk project het wordt :slight_smile:

Alvast veel succes gewenst met je nieuwe project!

Groetjes Petra

Hallo Petra en Babseba,

Hier een nogal late reaktie van mij maar ik ben momenteel in Ecuador (Cuenca) en opzoek naar vrijwilligerswerk voor 2 weken in de komende 5 weken.
Babseba, zou het mogelijk zijn voor twee weken om in Ambato te werken? En kost dat wat of hoe / via wat is het geregeld?
(Heb wel werkervaring met -gehandicapte en ´gezonde´- kinderen en volwassenen in psychiatrie)
En Petra, Waar heb je voor gekozen en hoe vond / vind je dat?

Dank julie wel alvast!
groetjes, Marjolein

:zon02:

hoi Babseba!

Ik wil in februari 2011 graag stage lopen in Costa Rica. Eerlijk gezegd weet ik niet precies waar ik moet gaan zoeken voor een stage plek, ik heb wel stage bureau’s gevonden, maar die vragen zoveel geld ervoor.
Graag zou ik voor een non-profit organisatie werken, aangezien je voor een stage bijna geen vergoeding krijgt. Heb jij misschien een idee waar ik zou kunnen kijken voor stage plaatsen.

ik hoor graag van je!
groetjes,
Ronald van Beekum