Correctie ESTA aanvraag website

Hallo allemaal,

In de Sticky “Vraag hier je ESTA aan voor Amerika” staat de verkeerde website vermeld.

De juiste site voor aanvragen van ESTA is:
https://esta.cbp.dhs.gov/esta/application.html?execution=e1s1&language=nl

Dat is geheel juist, die sticky is een gesponsord bedrijf (ja, WW moet ergens ook van leven :slight_smile: Ze leveren de ESTA ook wel hoor maar voor beduidend meer geld dan de officieele site, en wat ze nou echt toevoegen, hmmm…

Net zo moet je in een google search-lijst ook zelden of nooit de bovenste resultaten kiezen.

Dank,

<Erik> & [Sandya]

Ik weet niet in hoeverre de regels aangepast zijn. Maar vroeger was dit illegaal.

Dit is een fantastisch forum en ondanks dat ik een groentje hier ben vind ik het promoten van dergelijke geldklopperij toch een kleine smet op het forum.

Ze zijn inderdaad aangepast. Dit soort zaken gratis posten mag nog steeds niet (maar dan wordt een bericht ook geen sticky), als je ervoor betaalt wel. Tja, de WW-schoorsteen moet roken :wink:

Sterkte,

<Erik> & [Sandya]

I bedoelde dat ESTA verkopen vroeger niet mocht.

Jammer dat dit forum deze praktijken toch ondersteund.

Wel sowieso is de lijn tussen gratis inhoud en ‘advertorials’ opgeschoven door de betaalde stickies. Jammer inderdaad, maar als de keuze was tussen dit doen of het hele forum (als voor reizigers gratis toegankelijk vehikel) stoppen omdat anders de schoorsteen niet meer rookt kan er misschien enig begrip ontstaan. “There is no such a thing as a free lunch” is nou eenmaal een uit Amerika afkomstig spreekwoord :wink:

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Geldklopperij ten koste van onwetende reizigers die juist voor goede informatie over reizen naar dit forum komen…

Met zoveel reclame behoort dit forum winst te draaien.

Wij gaan in september naar de USA.
Hebben we een pasfoto nodig voor onze Esta-aanvraag?

Moet je ook vermelden waar je de USA binnenkomt? Wij gaan naar Atlanta, maar maken een korte tussenlanding in Washington.

Hoi hoi,

1] Nee geen pasfoto.
2] Ja officieel wel, dat wordt dus Washington voor jullie. Omdat ie echter een paar jaar geldig is ben je niet verplicht om voor volgende reizen dat steeds up to date te brengen hoor, maar voor 1e keer is het netjes…

<Erik> & [Sandya]