Contacten in Dalyan e.o. en informatie over langer verblijf

Hoi allemaal,

Vanaf april 2009 wil ik enkele maanden in Dalyan verblijven. Nu ben ik op zoek naar Nederlanders die er in die tijd ook werken of naar toe gaan. Het lijkt me leuk om alvast wat contacten te hebbne daar in de omgeving.

Graag zou ik ook wat meer informatie willen over waar je het beste voor langere tijd een appartement kunt huren, wat dat kost en wat je er allemaal voor papieren voor nodig hebt.

Verder wil ik graag weten wat je verder nodig hebt of wat je moet regelen. Ik wil overigens daar niet werken. Ik ben niet zo thuis in reizen / langer verblijf in het buitenland, maar ik wil nu eens de stap wagen…

Nou ik hoor graag van jullie.
Groetjes Mieka

hoi hoi

Ik ken wel iemand die in dalyan woont een nederlandse vrouw!
Ook een oede turkse vriend ken ik daar die je mischien kan helpen zij kent hem ook. Ik ben zelf n drie keerin dalyn geest echt tof daar he!! Ik ga ok in april weer voor twee weken ben pas 18 dus kan me er og neit verstigen hihi
Maar als u wilt mag u me teovoegen
[EMAIL=“miej_heitinga@msn.com”]miej_heitinga@msn.com
dan kan ik de mail geven van ze;)

groetjes

Je kan best bij een plaatselijke makelaar langs gaan en vragen wat hij te huur in aanbieding heeft. Er zijn verschillende makelaars in Dalyan.
Ik woon er zelf niet maar ik was er vroeger regelmatig. Heel mooi wonen in Dalyan.
Als je langer dan 3 maanden in Dalyan wil wonen moet je zeker om de 3 maanden eens terug naar Nederland op en neer of via een grieks eiland in de omgeving, ik denk het dichtste bij Dalyan zal Rodhos zijn ,eens een dagje op en neer varen en zo kan je Uw visum terug 3 maanden langer hebben voor Turkije.
Schik je nu echt veel langer te blijven dan vraag je liever een verblijfsvergunning aan via Mugla.

Groetjes uit Kusadasi,
Franka

Dag Mieke,

Wij gaan al sedert 2007 regelmatig naar Dalyan en vorig jaar verbleef onze dochter er voor 5 maand. Zij logeerde eerst enkele weken bij onze vrienden in Ortaça en daarna huurde zij een appartement in Dalyan.
zij betaalde daarvoor 300 lira of 150 € inc elec en water.
Zij heeft dit via vrienden van ons gevonden, indien je er heen zou gaan kan ik je mss enkele namen geven van contacten die je mss kunnen helpen. Ook een optie is bij Beaz Gül, dit is een klein hotel met een nederlandse eigenares, ze zoekt ook ieder jaar mensen om mee te helpen in de zaak en voorziet je van verblijf. kijk op www.beyazgul.info
op deze site vind je heel uitgebreide informatie ivm documenten en vergunningen. Hopelijk zien we je daar in Dalyan.:zon02:

hoihoi,
Bedankt voor de info. Weet jij toevallig namen van makelaars in Dalyan, ik probeer te googlen, maar dat levert niets op.
Alvast bedankt.
Groetjes Annemiek - Mieke

Hoi Franka,
Weet jij toevallig namen vna makelaars in Dalyan? Ik kan het via google niet vinden. Alvast bedankt voor de info!
Groetjes!!!

hoihoi,
Bedankt voor de info. Beyaz Gul is bij mij al bekend, leuke mensen en een goede website. Ik kwam er vorig jaar vaak. Alleen ik wil daar niet werken, dus ik weet niet of je er dan ook kan verblijven. Graag wil ik wel wat namen van mensen die meer informatie hebben. Weet je toevallig ook namen van makelaars? Ik kan er via Google niet echt achter komen.

Alvast bedankt en zeker tot in Dalyan!!
Groetjs Annemiek / Mieke

Googelen op emlak dalyan, dan vindt je er een hele hoop. Maar plaatselijk zoeken is (veel) goedkoper

Op DalyanOnline kan je ook heel wat vinden : www.dalyanonline.net