Ik heb al eens op internet opgezocht wat nu eigenlijk de conservatiefste staat binnen de Verenigde Staten is. Dus eigenlijk waar de republikeinen duidelijk de overhand hebben wat betreft de politiek. Helaas heb ik niet het antwoord gevonden. Deze vraag heb ik nu al een tijdje, en ben wel benieuwd wat jullie denken, of wellicht weten. Ik zat te denken aan een zuidelijke staat als Alabama, Tennessee of wellicht Kentucky.
Ik hoor het graag!
Groeten,
Julian.
(mijn excuses als ik dit topic wellicht in het verkeerde onderdeel heb geplaatst, maar ik zag zo snel niet waar ik het wel kwijt kon)
Als je deze website bekijkt, en ik hem goed heb begrepen, lijkt het alsof Utah momenteel het grootste aandeel republikeinse stemmers heeft.
Als je een beetje heen en weer scrolt op deze pagina zie je ook nog wat kaartjes en zie je dat, naast de zuidelijke staten, de meer conservatieve staten voornamelijk de staten in het midden van de US zijn, zowel van noord naar zuid.
Hartelijk bedankt! Haha dat er zo’n hele wikipedia pagina erover staat volgeschreven en ik het nieteens gevonden heb. Dat de centrale staten erg conservatief zijn sta ik wel van te kijken, ik had verwacht dat deze staten wat verdeeld waren.
Wyoming samen met Mississippi en Utah zijn inderdaad de meest conservatieve staten. Nou ben ik wel benieuwd, weerhoudt je dat ervan om naar deze staten toe te gaan? District of Columbia, Rhode Island, en Connecticut zijn trouwens de top drie liberal states…
Nee dat weerhoudt mij zeker niet daar heen te gaan, ik vind dat namelijk juist erg gaaf.
Dat maakt Amerika wel uniek in mijn ogen, dus ik wil daar zeker heen!