L.S.
Vaak logeren mensen een weekje op het ene agriturismo, logeer-boerderij, farmhouse. Zij huren daar een apartement , d.w.z. een volledig ingericht huis(je) met x-kamers, steevast met kant-en-klare keuken inclusief koelkast enzovoorts, etc. en trekken dan verder door Umbie, Toscane etc., waar ze dan een ander agriturismo/ fermhouse / logeer-boerderij / landhuis gaan zoeken.
Dat gezoek kost veel , zoniet zéér veel tijd en … dan ook nog dat huis vinden…
Voordeel van deze methode: men ziet het Toscaanse landschap vanuit ALLE hoeken…
Als je echter van te voren reserveert en een gedeelte vooraf betaalt. betaal je altijd stukken minder dan wanneer je aan de deur aanbelt of via de plaatselijke VVV iets vindt.
Waarom niet twee, drie of vier samenwerkende farmhouses zoeken (die agriturismo’s kunnen via dit Italie-forum vanwereldwijzer samenwerken) die voor een periode van bijv. 3-weken een aanbieding maken:
een week in bijv. Marken, een week in Umbrie en een week in Toscana.
Italiaanse kennissen hebben in Toscana een van de mooist gelegen olijven-boerderij op een Toscaanse heuvel( lees: een juweeltje van een schitterend gelegen LANDHUIS op 2 km afstand van een bergstadje,het hoogst gelegen in Toscana, nl 600 meter), (het landhuis ligt op 400 meter hoogte…,met een adembenemend , ik bedoel men moet niet vergeten adem te halen, uitzicht) , met drie ap(P)artementen.
Ook in de winter is Toscana schitterend mooi… Nu gelden de laag-seizoen prijzen:
Bassa Stagione = Laag Seizoen =Low Season, vale a dire./ :this means/ d.w.z.van
01-10-2006 tot 24-12-2006
08-01-2007 / 19-03-2007
01-10-2007 / 24-12-2007
in deze periodes geld:
1 settimano ( 7 notte)…solo € 375.–
one week (7 nights): … only € 375.–
een week (7 nachten) slechts € 375.—
(exclusief hout voor de open haard, plusminus 14 euro voor 100 kg, er is trouwens centrale verwarming in alle appartementen)
)
Dat is voor Toscane spot goedkoop.
Je kunt in zo’n appartement met 2, maar ook met 4 personen slapen.
Wat ik nu zoek is een of meerdere agriturismo’s elders in Italie om een combinatie te maken: een week hier en een week elders in Toscana , of Umbrie of…?? samen voor €uro ???
Het is maar een idee…
Het is trouwens niet mìjn idee, maar van iemand hier in het verleden waarvan ik mij die naam niet herinner. Iets met “de Withe” of zo. Zijn idee was m.i. goed, want het is bij mij blijven hangen…
Distinti Saluti da Toscana, dat nu , om half negen 's morgens, al in een verdomd heet winterzonnetje ligt te puffen en wat een kleuren die rode,gele, purperen,blauwe, fel groene wijnvelden…
Ja, ik weet: vandaar, vanwege die kleurenpracht is Toscane niet goedkoop… ![]()
Arturo
Mi scusi: is het nou apartement of appartement.
Heel apart een apartement
Heel appart een appartement
Bò