**Bedrijfsuitje
**Spanje is, misschien onverwacht, het land van zeer hardwerkende mensen. Zeker hier in het zonnige zuiden, want er is weinig werk en dus ook veel werkeloosheid. De mensen die werk hebben, doen daar zeker daarom hun uiterste best voor. Vaak maken ze veel uren, hebben ze weinig vrij en daarbij zijn de secundaire arbeidsvoorwaarden werkelijk om te lachen. Er wordt simpel gezegd weinig voor het personeel gedaan. De verrassing was dus ook groot, toen er vanuit mijn werk een bedrijfsuitje georganiseerd werd.
Om de onderlinge band tussen de mederwerkers te versterken was er een dagje uit georganiseerd met als doel “teamwork”. Het verbaasde me dat er hier in deze omgeving een plaats voor dit soort activiteiten is, maar die is er dus zeker. Het is een prachtige plek aan de rand van El Puerto de Santa Maria, Nexo Beatillas genaamd. Er komen veel, wellicht voornamelijk, buitenlandse bedrijven om aan teambuilding te doen. Deze keer echter was het voor ons gereserveerd.
Het uiteindelijke doel van de dag was om gezamelijk een brug te bouwen. Voor die brug waren materialen nodig en deze moesten gekocht worden van speelgeld. Dat geld moest verdiend worden, waar we heel de ochtend en een deel van de middag voor hadden. Na de lunch werd er door een stel van ons ook begonnen met de bouw van de brug. Om 18h was de tijd op en moest aangetoond worden dat de brug stevig was. Gelukkig was dat het geval!
Het was werkelijk een geweldige dag. Zeer nuttig, maar ook met heel veel plezier. Er waren veel lichamelijk zware opdrachten en mentale uitdagingen. Uiteraard werd ook de inwendige mens goed verzorgd. Van het geheel zijn natuurlijk foto’s gemaakt. Deze kun je hier op mijn site vinden. Het was voor mij totaal onverwacht dat zoiets in Zuid Spanje mogelijk is. Ik geloof ook niet dat het vaak voorkomt, maar wat mij betreft is het zeker voor herhaling vatbaar!
Liefs,
Carolina