Column 12: Copa del Mundo Indoor Fútbol

Copa del Mundo Indoor Fútbol

De afgelopen week gonsde Jerez. Dit kwam omdat hier afgelopen weekend het evenement “Copa del Mundo Indoor Fútbol” plaatsvond, een indoor toernooi van bekende voetbalveteranen. De 4 deelnemende landen waren Spanje, Brazilië, Argentinië en ook… Nederland! En Jerez gonsde vooral, omdat van Argentinië ook Diego Maradona zou komen en dat was dus nogal wat!

De organisatie van deze happening wilde graag een cultureel tintje aan het geheel geven en hadden daarom zoveel mogelijk mensen uitgenodigd van de andere deelnemende landen van wie ze de gegevens hadden. Zo kwam ook ik aan kaartjes. Het evenement duurde 3 dagen en het was echt super leuk.

Van het Nederlandse team waren er namen als bijvoorbeeld De Boer, Witsche, Van Gils, Winter en Blinker. Nederland verloor op vrijdag van Brazilië, won op zaterdag van Spanje, verloor zondag van Argentinië en werd zo 3e van het toernooitje. In die laatste partij was het overigens zeker niet terecht, want Nederland speelde overduidelijk beter. De Argentijnen hadden sowieso het minst “mooie” spel, want dat zijn dus echt heetgebakerde mannetjes zeg!

De leukste wedstrijden waren toch wel op vrijdag Spanje-Argentinië en op zaterdag Nederland- Spanje. De eerste partij was natuurlijk erg bijzonder, met al die Spanjaarden in de zaal, die zeker voor hun España waren, maar die Mardadona toch ook wel erg geweldig vonden en daarom Argentinië zeker ook supporterden! Heel sportief. Gelukkig won Spanje wel, dat maakte het compleet.

Nederland-Spanje was gewoon een mooie pot en was voor mij extra leuk ten eerste omdat ze, hier in en van “mijn” Spanje wonnen, maar daarbij ook omdat waar ik zat, ik de enige Nederlandse was tussen een hele zooi Spanjaarden in. Dat was erg apart en heel grappig. Gelukkig waren ze allemaal heel sportief en toen ze mijn gejuich voor “onze” jongens hoorden (in het Nederlands ook natuurlijk), merkte ik dat ze het erg leuk vonden dat er blijkbaar toch ook wel een Nederlandse aanwezig was.

Het hele weekend heeft er echt een hele goede sfeer gehangen en ik heb werkelijk enorm genoten. Bovendien was het gewoon erg leuk om mee te maken, voetbal is overal op de wereld gelijk, maar toch heeft ieder land daar weer zijn eigen dingen voor en bij. Dat geeft toch zeker weer een andere kijk op een natie.

De prijsuitreiking op zondag was tot slot ook nog erg grappig. Brazilië had gewonnen, maar als eersten moest de derde plaats de medailles op komen halen. De Nederlanders hadden de vroege wedstrijd die avond gespeeld en waren inmiddels gedoucht en omgekleed. Wat het veld opkwam, was dan ook gewoon een zooitje vakantiegangers: slippers, korte broeken en T-shirtjes. Het hele weekend konden we het al zien, de rust die het Nederlandse team uitstraalde, die zondag werd het bevestigd. Deze jongens maakten zich werkelijk niet druk om de uitslag van het toernooi, ze waren in Jerez, in het zonnige zuiden van Spanje en daar konden ze alleen maar van genieten!

Ik geef ze geen ongelijk. Heerlijk voelde het dan ook voor mij om te beseffen, dat wat voor hen een mooie gelegenheid was, voor mij dagelijkse kost is. Na het toernooi liep ik om 21.30 uur dan ook lekker de zon in om daar even te blijven staan en deze goed op me in te werken. Ja, ik weet het, ik heb het goed.

Liefs,
Carolina

Heej Carolina,

Leuk zeg, zo’n toernooitje. Wie werd er topscorer bij Holland? :wave:

Groeten,

Xander

Goh, euh… Topscoorder??? Ja, daar vraag je wat…
Dat heb ik eigenlijk niet zo bijgehouden…

Maar inderdaad, het was erg leuk, dat toernooitje.

Liefs,
Carolina