Werknemer van het jaar
Vorige week ontving ik een uitnodiging van Manpower, het uitzendbureau waar ik hier in Spanje voor werk, voor de uitreiking van “El premio a la Excelencia – Los mejores del Año”, een certificering aan de aller besten, de besten van het jaar 2005. En wat bleek, ook ik was verkozen tot één van de beste werknemers van het vorige jaar! Ik wist even niet zeker of ik het wel goed begrepen had, mijn Spaans is inmiddels heel goed, toch kon ik het niet helpen te denken dat ik het wellicht toch niet goed interpreteerde, maar een telefoontje aan Manpower bevestigde dat ik inderdaad die titel had verkregen.
Ieder jaar geeft Manpower de bedrijven met wie ze werken evaluatieformulieren voor de door hun ingehuurde krachten. Als zo’n evaluatie boven een bepaald aantal punten uitkomt, dan behoor je tot de besten. Mijn bazin had me dus een zo goede beoordeling gegeven, dat ik daar bij hoorde. Samen met nog 3 anderen van ons bedrijf, waarvan nog eentje ook van de afdeling rondleidingen. Heel positief dus en ook erg leuk!
Afgelopen donderdag ben ik daarom samen met één van de andere genomineerden van ons bedrijf naar Sevilla gegaan, waar de uitreiking plaatsvond. Het was te doen in Hotel Alfonso XIII, wat het meest luxe hotel is van Sevilla, zo luxe, dat als de koning van Spanje Sevilla bezoekt, dan verblijft hij in dat hotel. En het was ook wel te zien. Het was werkelijk een prachtig hotel op een schitterende locatie in het centrum van Sevilla.
We waren iets te vroeg en dronken daarom nog even een (behoorlijk prijzig) kopje koffie op het terras van het hotel en hadden daar een heel leuk gesprek over de sherrywijnen van Jerez met de ober. Om half 8 begon het officiële gedeelte. Niet alle genomineerden waren aanwezig, maar het was een niet al te groot gezelschap. Het was leuk en duurde gelukkig niet te lang. Alle genomineerden ontvingen een certificaat en kregen een horloge cadeau.
González Byass was het enige aanwezige bedrijf vanuit Jerez, de overigen aanwezigen kwamen allen uit Sevilla. Naast mij waren er nog 2 andere overduidelijke niet Spaanse genomineerden, verder waren het alleen Spanjaarden die deze titel ook verkregen hadden. Dat vond ik toch wel bijzonder, dat ik als “guiri” daar zat en was benoemd als werknemer van het jaar 2005.
Daarna hadden we op een ander terras een borrel. Heel informeel en gezellig en de inwendige mens werd goed verzorgd. Het was een zeer leuke avond en ik vond het ook heel bijzonder dat ik het mee heb mogen en kunnen maken. Het gaf een zeer goed gevoel en wie weet, kan het me ook nog helpen in mijn verdere carrière. Het staat in ieder geval mooi op mijn CV!
Liefs,
Carolina