Colombia, Peru en Bbolivia

Hoi allemaal,
Heeft iemand in deze volgorde deze landen bezocht? Colombia,Peru en Bolivia.
Ik wil eind december naar Colombia vertrekken en ik heb 2,5 a 3 maanden. Is het mogelijk om binnenlands door te reizen naar Peru en Bolivia, ivm Farc in het zuiden van Colombia?
Ik zit te puzzelen met mijn ticket, het liefst wil ik heen naar Colombia en terug vliegen vanaf Bolivia :slight_smile:
Alvast bedankt!
Groetjes Marijse

Ik ben zelf nooit in Colombia geweest, maar op het eerste zicht zou ik toch wel via Ecuador naar Peru reizen of een vlucht nemen!

Peru ken ik zeer goed en van daaruit ben ik ook verschillende malen naar Bolivië gereisd.
Ik raad je aan om de klassieke rondleiding te doen, namelijk Lima - Ica - Arequipa - Cusco - Puno - La Paz - Sucre - Potosi - Uyuni - La Paz.
Dit is alleszins de route die ik heb gedaan door Bolivië, je kan er ook eventueel Sanra Cruz bijnemen maar die kant ken ik minder.
Als je ook interesse hebt in de Amazone, vind ik Puerto Maldonado een dikke aanrader in Peru!

Veel plezier!

Dus misschien vanuit Colombia zelf een vlucht naar Peru boeken, die optie had ik nog niet bedacht. Een binnenlandse vlucht naar Bolivia schijnt nog best prijzig te zijn, wellicht naar Peru goedkoper.
Bedankt voor je advies en tips!
Nog meer mensen advies? :slight_smile:

Ik zou inderdaad een vlucht nemen van Colombia naar Peru. Als je met de bus door Ecuador zou reizen tot in Mancora (noorden van Peru), ga je best wel veel tijd verliezen en bovendien zou het wel eens even prijzig kunnen zijn als een vlucht rechtstreeks van Colombia naar Lima.
Ik heb zelf ook al ondervinden dat vluchten naar Bolivië vaak duurder zijn dan naar Peru, via Peru naar Bolivië reizen is vaak goedkoper.

Ja door Ecuador worden het inderdaad wat veel landen voor niet heel lang de tijd, ik vind 2,5 of 3 maanden al weinig voor 3 landen…
Ok, dus dan toch een heenticket boeken naar Colombia, terugvlucht vanuit Bolivia, en tussendoor een vlucht naar Peru boeken als ik in Colombia ben…
Of… terugvlucht naar Nederland vanuit Lima… omdat het goedkoper uitvalt wellicht en dan binnenlands heen en weer reizen naar Bolivia… dat moet ik even uitzoeken!
Maar dat is misschien wat veel heen en weer :slight_smile:

ik heb een nieuwe optie gehoord… terug vliegen vanuit Buenes aires… dit scheelt ongeveer 400 euro dan wanneer ik terug vlieg vanuit La Paz…

Als je goedkoper dan dat in BA kunt komen :slight_smile:

Met een bus vanuit Bolivia? :slight_smile:

Ja kan. Reken op 48 uur. Ik heb een keer voor een dichte grens tussen Argentinië en Chili gestaan, dus zorg ervoor dat je speling hebt tussen busaankomst en vertrek vlucht.

ik wil denk ik eerst een stop maken in Salta, dus niet in 1 keer door, maar speling hebben voor vertrekvlucht is zeker een goeie :slight_smile:

had hier goede tips gelezen,mocht iemand het interessant vinden.
http://www.valledeloscondores.com/en/argentina/how-to-cross-the-argentina-bolivia-border-tarija-bermejo-salta/

ik heb geboekt! 29 december vlieg ik naar Bogota, 28 maart terug vanaf Santa Cruz

Super! Heel veel plezier alvast :slight_smile:

Misschien een beetje laat maar als je naar Leticia gaat (Amazone Colombia, moet je wel heen vliegen), kun je prima de boot naar Iquitos, Peru nemen. Ben je er zo :slight_smile:

Nee hoor, niet laat, ik heb nog niet echt een plan dus alle tips zijn welkom, thanks :slight_smile:

Hi Marijse,

Ik heb zelf jarenlang in Colombia gewoond, dus als je daar verder nog tips nodig hebt, laat het me weten.

Het beste is een vlucht naar Peru en anders met een boot van het Amazonegebied ( Leticia) naar Iquitos. Er is wel een snelle bootverbinding beschikbaar.

Groeten Gerda
www.exploringcolombia.com

dankje Gerda, ik zal het onthouden :slight_smile: groetjes Marijse