Coast to Coast - Oost naar West roadtrip

Ik zou graag volgend jaar (2013) naar amerika willen en van oost naar west willen reizen.

Ik heb bij kilroy al informatie opgevraagd maar zou ook graag over jullie ervaringen willen horen.

Mijn idee was ongveer van Charlotte (north Carolina) te beginnen en dan door 9 staten naar LA te rijden. Vanaf LA naar Las Vegas en SF.
Heel misschien wil ik hier ook nog het “Burningman” festival erachteraan plakken.
Heb al een beetje gespaard, maar wat gaat mij dit ongeveer kosten. Wil er ongeveer een maand over doen.

Las al hier op het forum dat vanaf new york ook een makkelijke en zelfs goedkopere optie is(qua vlucht dan).

Heb in Canada ook 2 weken rondgereisd (van de 4 dat ik daar was) totale reis incl. vlucht was toen voor mij 2800 euro.

Ik hoor graag van jullie wat ik het beste kan doen, boeken, auto huren etc.

Alvast bedankt :slight_smile:

Groeten,
Jean-Marc

Wauw wat een heel mooi vooruitzicht! Wat betreft Burning Man, ZEKER DOEN! Mijn vriendinnen en ik hebben burningman 2013 ook op de planning. We willen dan, helaas ma 3 weken, Las Vegas, LA en Burning man doen!
Anyways, ik zelf heb 6,5 maand in buurt van LA gezeten. Kan je alleen info geven over de West Coast. Ben overigens wel in NYC geweest…
Ik weet wel uit eigen ervaring dat een auto huren erg expensive kan zijn. Ik zelf ben onder de 25, dus je betaald een extra “jongerentoeslag”. Heb je er niet overnagedacht om een camper te huren? Daar zou ik als ik jou was eens na kijken. Je hebt namelijk onderweg veel camper stand plaatsen langs de kant vd weg. Vele campers maken hier gebruik van. Het is overigens goedkoop en je staat midden in de prachtige natuur…
In een maand van East na West is veel, maar het is te doen. Let wel, rij afstanden zijn gigantisch. Ik zelf heb daar heel erg aan moeten wennen. Wat voor de Amerikanen een kippe afstandje is, lijkt voor ons mijlen ver. Scheelt dat de benzine in vergelijking met NL goedkoper is.
Mocht je tips willen hebben over de west coast, let me know! ben daar bijna overal geweest!

Succes ermee :slight_smile:

Hey,

Ik vertrek op 23/05 voor 22 dagen naar de Westcoast.

Heb je leuke adresjes voor te eten , uit te gaan , …
Wat moet ik in LA zeker zien?

Groetjes

Poeh, wat moet je in LA zeker zien?! Nou, de highlights zijn toch wel de walk of fame. Grappig om even te bewandelen. Het Hollywoodsign… je kunt hier zelf naar toe rijden. Als ik jou was zou ik geen tours in LA gaan doen. Of je moet het natuurklijk leuk vinden om huizen van die bekende sterren te bekijken. Maja, je ziet er bijna niets van want vaak staan ze zo bedekt tussen de bomen of achter muren dat je er niets van ziet. Verder vond ik het leuk om gewoon rond te lopen in LA. Je hebt van die tweedehands marktjes, leuke winkeltjes etc. voornamelijk op sunset blvd.
Venice Beach is ook een must see… Hier is de clip van lmfao-sexy and i kno it opgenomen en vind je hier muscle beach van arnold schwarzenegger, ook is het basketbalveldje vanuit de film " american history X" is hier te vinden. Verder is Santa Monica ook een leuk stadje. Hier heb je de Santa Monica pier. Dat is een typisch amerikaanse pier zoals men kent van de tv.
Een tip voor het eten. Bijna iedere dag, voornamelijk van 5-7 en 9-11, heb je bij veel restaurants happy hour. Dan kun je voor 5 dollar veel lekkere gerechten eten die normaal duurder zijn. Ik weet overigens niet of dit voor heel Cali geldt maar dit was wel zo rondom waar ik woonde. Newport Beach.
Leuke plekken om uit te gaan? Ik ben zel fbij The Standard in LA geweest. Dit is een rooftop bar (plus hotel) met een mooie lounge/bar op het dak. Erg leuk om bijv op donderdag avond een drankje te doen. Let wel, uitgaansleven is wat anders dan in NL. Ze luiten op je kleding. Je moet wel redelijk net gekleed gaan… Zo is de stijl. Meiden gaan in jurkjes en pums en jongens gaan casual. De uitgaanstijden zijn ook wat anders. De barren/clubs sluiten rond 2pm. M.u.v. Las Vegas natuurlijk. Hier kun je onderhand 24/7 uitgaan.

Bedankt.

9tot11 moet 2100-2300 zijn :wink:

Kan ik ook ergens foto’s van jou in LA zien of van andere plaatsen aan West Kust?

Groetjes Kurt