citytrip

Hallo allemaal,

Ik wil graag een citytripje doen ergens eind april of mei. Kopenhagen, Berlijn en Rome staan bovenaan het lijstje maar ik sta open voor andere suggesties.
Ik hou het graag zo veel mogelijk low budget en wil zoveel mogelijk zien van de stad, cultuur, musea etc.
Hou er niet van om de nacht door te brengen in een discotheek ik zoek veel liever een leuke kroeg op of blijf lekker op een terras hangen. Wie heeft er zin om mee te gaan? Ben een vrouw van 30 jaar uit Roosendaal .

Groetjes :dag:

Hoi!
Ben je van plan om naar 1 stad te gaan, of zou je voor iets langere tijd (2 tot 2,5 week) ook naar meerdere steden binnen Europa willen?
Groetjes, Sanne

Hoi Sanne,

Ik had 1 stad in gedachten maar meerdere steden klinkt ook leuk al is 2 weken dan wel het max voor mij om weg te zijn.

Hoi!
En zit je qua periode vast aan april/mei? Of is juni ook een optie? :stuck_out_tongue:
Ik moet mijn vakantie nog plannen en weet vrijwel zeker dat dat in juni lukt (met werk), maar weet niet of ik bijv de laatste twee weken van mei voor elkaar zou kunnen krijgen… Vin eind juni qua weer in Europa ook eigenlijk wel fijn.

Zelf ben ik van plan om met een railrunner kaartje een ‘rondje Europa’ te maken. Ik denk aan steden als Rome, Florence, Venetie, zou het leuk vinden om een plaats aan de zuidoostkust van Frankrijk (bijv Nice of Cannes) erbij te pakken voor een dagje strand, ben verder nog nooit in Berlijn geweest en verder geen concrete ideeën. Had al wel bedacht dat het een optie is om via Berlijn-Munchen (of Frankfurt) naar Italie te gaan en vanuit Italie naar de Franse kust, en dan via Lyon-Brussel weer naar huis. Maar das puur een idee, ik zit nergens aan vast… Zie je zoiets zitten? Heb jij al concrete plannen in gedachten? (Ow, en ik ben trouwens een vrouw van 25)

Groetjes!

Hee,
Je idee klinkt heel erg leuk. Ikzelf was gewoon voor een citytrip aan het snuffelen voor een korte break en heb toen mijn oproep geplaatst nadat ik toevallig op deze site kwam. Maar zoiets zoals jij beschrijft lijkt me zeker een leuke optie. Ik had april/mei in gedachten zodat het niet zo heel lang meer zou duren omdat ik er echt even tussenuit wil maar juni kan op zich ook, ik heb alleen een festival eind juni. Om precies te zijn van vrijdag 22 juni t/m 25 juni en donderdag 21 juni gaan wij er al meestal naar toe omdat we op een camping moeten staan (helaas, ben geen camping fan :wink: ). Dus ik denk dat dit misschien wel een beetje met jouw planning botst, maar als je ervoor nog wil/kan dan lijkt me dat heel leuk!
Groetjes

Hoi!

Leuk dat je het idee leuk vindt! :slight_smile: En op zich is het wel te combineren, want hoewel mijn voorkeur eind juni is, zouden we natuurlijk begin juni kunnen gaan. De enige ‘maar’ is voor mij wel een beetje dat je aangeeft dat je max 2 weken kan, terwijl ik eigenlijk wel een dag of 18/19 in gedachten had… Daarnaast moet ik eerlijk zeggen dat ik voor mezelf nog niet besloten heb of ik misschien toch bewust alleen ga… Ergens merk ik namelijk dat ik het ook wel heel gaaf vind om het helemaal op eigen houtje te doen, maar tegelijkertijd lijkt het me veel gezelliger om met iemand samen te gaan.

Ik denk dat we wel dezelfde interesses hebben (vooral de steden zien, geen discotheken/nachtleven, maar wel terrasje pakken en een keer een relaxdag aan t strand iod). Ben jij iemand die graag heel veel musea wil zien of gewoon af en toe eens ergens heen? En zoek je dan kunst (schilderijen etc) of anderssoortige musea? Wat mij betreft mag je reageren op mijn mailadres koala_koe@hotmail.com. Het lijkt me leuk om contact te houden!

Groetjes, Sanne

Nog even een aanvulling… Bedenk me net dat dat aantal dagen niet eens een probleem hoeft te zijn; ik zou eventueel nog zelf een paar dagen ergens heen kunnen gaan nadat we samen max 2 weken gereisd hebben. Dus daar is wel wat voor te bedenken… :slight_smile: