Citytrip zuid Italie

Hallo allemaal, (english below)

Mijn naam is Daniel en ik houd ervan om nieuwe plekken te verkennen en nieuwe mensen te ontmoeten!
Aankomende vrijdag :airplane: ik naar Bari​:it: (zuid-Italië), ik blijf daar drie dagen, om daarna verder te reizen naar Brindisi en Lecce. 8 december vlieg ik weer naar huis.
Iemand aanbevelingen voor (culturele) bezienswaardigheden, tips, restaurants of andere aanbevelingen?:synagogue::classical_building::night_with_stars:

Heb jij net als mij een passie voor reizen? Laten we het samen doen!

——————————————————

Hello everyone,

My name is Daniel and I love
exploring new places and meeting new people!
This Friday :airplane: I will go to Bari​:it: (southern Italy), I will stay there for three days, and then travel on to Brindisi and Lecce. I will fly home again on December 8.
Anyone have recommendations for (cultural) sights, restaurants, spots (off the beaten track) or other recommendations?:synagogue::classical_building::night_with_stars:

Do you have a passion for traveling just like me? Let’s do it together! — opgewekt.

1 like

Wat een prachtige reis heb je gepland! Puglia is echt een magische regio, vol cultuur, geschiedenis en heerlijk eten. Ik heb een paar tips die je hopelijk inspireren en je reis nóg mooier maken.

In Bari moet je zeker beginnen in de oude stad, Bari Vecchia. Het is een wirwar van smalle straatjes waar je niet alleen de charme van het verleden voelt, maar ook het leven van nu ziet. Ik herinner me hoe bijzonder het was om de lokale vrouwen op straat pasta te zien maken, alsof de tijd had stilgestaan. Vergeet niet de Basilica di San Nicola te bezoeken. Het is een prachtige kerk, vol serene rust en historische betekenis. En als je van lekker eten houdt, moet je absoluut een panzerotto proberen – dat is een soort gefrituurd broodje gevuld met mozzarella en tomaat. Ik had er eentje aan de Lungomare, de boulevard van Bari, en dat moment met uitzicht op de zee blijft me bij.

In Brindisi voelde alles wat kalmer en minder toeristisch. De haven heeft iets rustgevends; ik liep daar graag terwijl ik keek naar de boten en de zee. Eén van de meest indrukwekkende plekken vond ik de Colonne Romane, die het einde van de oude Via Appia markeren. Er is iets magisch aan het idee dat dit ooit een van de belangrijkste wegen van het Romeinse rijk was. En als je wat meer van de lokale sfeer wilt proeven, raad ik je aan om vis te eten in een kleine trattoria bij de haven. De verse smaken van de zee waren hier echt onovertroffen.

Lecce, daar kun je volgens mij niet anders dan verliefd op worden. De barokke architectuur is adembenemend. De Basilica di Santa Croce bijvoorbeeld – ik bleef maar kijken naar alle details in de gevel, het is bijna kunst op zichzelf. En het Piazza del Duomo, vooral 's avonds als het verlicht is, heeft iets magisch. Lecce is ook dé plek om jezelf te trakteren op een pasticciotto. Ik weet nog hoe ik er eentje proefde bij een kleine bakkerij en meteen begreep waarom iedereen er zo enthousiast over is: krokant deeg en romige custard die smelt in je mond.

Als je tijd hebt, raad ik je zeker aan om Alberobello te bezoeken. Die iconische Trulli-huizen zijn echt uniek; het voelt alsof je in een andere wereld bent. Of Polignano a Mare, waar de kliffen en de diepblauwe zee zorgen voor een van de mooiste uitzichten die ik ooit heb gezien.

Ik wens je een fantastische reis door Puglia. Heb je al een idee hoe je tussen de steden gaat reizen, met de trein bijvoorbeeld? En ben je op zoek naar tips voor bepaalde activiteiten, zoals markten of wijnproeverijen? Laat het weten, dan denk ik graag met je mee! :blush: