Cité Rêvée 2007

Cité Rêvée in Montbéliard (Frankrijk).

Cité Rêvée is een oud en nieuw viering in Montbéliard.

Montbéliard is een Frans stadje en ligt in de regio Franche-Comté ten noord-oosten van Besançon en werd al vernoemd in 984 als Mons Beliardae.

Met Kerst verkeert Montbéliard in een gezellige kerststemming met mooie kerstverlichting (Lumières de Noël) en een gezellige kerstmarkt. De oud en nieuw viering (réveillon Cité Rêvée) in Montbéliard mag je eigenlijk niet missen. Het Cité Rêvée is een prachtig spektakel op straat op oudejaars-avond voor iedereen en wordt eenmaal in de twee jaar gevierd. Het eerst volgende Cité Rêvée is op oudejaars-avond 2009.

Cité Rêvée! Op weg naar de wintersport of misschien alweer terug naar huis 1 of 2 daagjes Montbéliard of zomaar een weekje of een paar dagen Frankrijk vakantie. Het is de moeite waard!

Op 12 en 13 december ging ik naar Montbéliard om het stadje in kerstsfeer met eigen ogen te aanschouwen. Daarna meer over Montbéliard op dit artikel en op het subforum ‘Toeristische Tips’.

www.reveillon-cite-revee.com

En inderdaad Montbéliard heeft een mooie en grote kerstmarkt en is de moeite waard als u eens een andere en bijzondere kerstmarkt wilt zien. Meer hierover op het subforum ‘Toeristische Tips’(bijzondere kerstmarkten).

http://www.wereldwijzer.nl/album/data/500/medium/100_2006.jpg

Kamperen Reisforum

Hee die Truus!!

Wat was het gezellig op die kerstmarkt in Montbéliard en die glühwein smaakt vooral naar meer!!

Groetjes
Yvonne
www.rieschke.nl

Hoi Yvonne,

Leuk dat je me op het Kamperen Reisforum bezocht hebt. Leuke foto hè. Ik zal hem morgen naar je versturen, nu heb ik even geen tijd. Jouw website had ik ook al bekeken, leuk hoor en mooie foto’s!

groetjes, Truus van Vugt
Kamperen Reisforum