China in augustus 2013

Hoi,

Ik heb een ticket geboekt voor bijna de gehele maand augustus 2013. Ik vlieg heen en terug op Chongqing en ik heb nog niets geboekt. Lonely planet in huis, veel tabbladen open over China. Ik wil wel hele hete plekken vermijden, want volgens mij kan het op veel plekken bloedje heet zijn. De grote steden Hong Kong, Beijing etc…die gaan het bij deze reis niet worden in ieder geval het ik zo het idee. Het grootste gedeelte ben ik op zoek naar prachtige natuur, oude culturele steden/dorpen op dit moment…

Op zich niet erg om alles alleen een beetje uit te zoeken en veel open te laten tot op het laatste moment, maar ik zou het wel leuk vinden om een deel samen te reizen. Dus als je gaat in deze periode en hetzelfde als mij hebt een beetje, laat het weten! Ook tips voor plekken zijn van harte welkom!

Stephanie

Beste Stephanie,

Over natuur en kleine dorpjes heb ik helaas geen tips, maar ik moet zeggen dat 2 steden in China mij zeer goed zijn bevallen.

Hoewel ik Shanghai leuk vond, is het inderdaad geen typisch Chinese stad, en ik zou hier ook niet snel terug komen.

Daarentegen vond ik Beijing wel zeer bijzonder. Dit om de logische trekpleisters als de verboden stad, zomer paleis e.d.

Ook heb ik Hangzhou als zeer bijzonder ervaren. Ze hebben er een prachtige boeddhistische tempel, en het meer waar het dorp aan ligt is prachtig. Ook is de natuur in de omgeving bijzonder.

Meer steden heb ik wegens de korte tijdsduur helaas niet kunnen bezoeken.

Heel veel plezier, en mocht je meer willen weten hoor ik het!

Groet, Kasper

toevallig geen zin om weekje Tibet te doen? en kosten te delen?