Ceremonies Bangkok tussen 14-19 november

The funeral of the late princess Kalayani will take place between November 14th and 19th at Sanam Luang Park in Bangkok ; the first four days of the ceremony are associated with the cremation with six grand processions around Sanam Luang.
Entertainment venues throughout the country have been requested to stop their programs, or reduce them in line with the somber occasion.

Deze Koninklijke crematie zal een nooit geziene volkstoeloop om en rond het Sanam Luang plein op de been brengen. De praalstoeten worden geflankeerd door 3.294 soldaten het budget voor deze ceremonies geraamd op 300 miljoen Bth.
Meteen toevoegen dat de omgevende tempels (Wat Phra Kaew en Wat Po) waarschijnlijk gesloten zullen zijn als teken van diepe rouw of niet bereikbaar, om maar te zwijgen over de wekenlange verkeerschaos. Wellicht is het veiliger de rivierexpress te nemen en afstappen op Tha Chang of Tha Tian voor zover ze in deze periode zullen uitvaren?

Volgens mij is dit wel uniek om mee te maken, maar zal wel hoop chaos opleveren!

Met alle respect voor de Thaise cultuur, weet iemand of er tijdens die dagen geen alcohol geschonken/verkocht word? Ik zit dan net 4 dagen op Phuket en de planning was om, na een zware reis, daar lekker te relaxen met een biertje! Nu kan is best zonder alcohol, maar 4 dagen zonder alcohol in Phuket zou ik wel jammer vinden! :redface:
Nu weet ik dat er op sommige feestdagen een alcoholverbod is… Weet iemand of dit dan ook zo is?

Hallo Suzannes.

Er zal idd geen alcohol worden geschonken op deze dagen, ook zal er geen muziek te horen zijn.
Na 12 uur middernacht zal er waarschijnlijk weer geschonken worden en de muziek gaat dan ook weer aan.
Afgelopen April waren er verkiezingen in Thailand toen was alles dood stil, geen muziek en alcohol, pas middernacht kwam het weer een beetje tot leven, dus het zal wel het zelfde zijn met deze aangelegenheid.

Ik weet niet of je daar wel eens naar de bioscoop bent geweest, dan laten ze een korte film zien van de koning, het mooie is dat iedereen daar gaat staan en pas na afloop van dat filmpje weer gaat zitten.
Moet je hier in Nederland doen een filmpje afspelen van Trix, denk dat de bios word afgebroken hahahaha.

Groet.

ja suzannes in ons land kun je geintje maken.
over het koningshuis.
haal dat hier niet in je hoofd.
anders heb je een groot probleem.
je kunt trouwens wel op die dagen.
alcohol kopen bij de 7 eleven supermarkten.
behalve van 2 tot 5 dan kun je nergens alcohol kopen.
ook niet bij tesco,

Kolobos, bedankt voor je bericht, nou, dan moeten we rond middernacht maar de hort op gaan, maar dat zal niet moeilijk zijn in phuket :wink:
Leuke tip van de bios!

Riekske, wat gaaf dat jij in thailand woont! Betreft dat bericht: dat was nieuw voor mij dat je die dagen wel alcohol kan kopen bij de 7 eleven ( behalve tussen 2 en 5). Ga ik daar maar even kijken, er valt op Phuket en Phi Phi vast wel een lekker singhaatje te scoren :wink:

nou proost en veel plezier

Veel plezier en een leuke tijd op Phuket.
:chin: