Hallo, in Febr. 2011 hebben we tickets geboekt naar Santiago.
Met een binnenlandse vlucht naar Coihaique hopen ons avontuur van Zuidpatagonie te gaan ontdekken.
Weet iemand hoe de carratera Austral tot aan Puerto Guadal te bereizen is?
Wat voor soort auto beveel je aan?
Zijn er voldoende tankstations? reservebanden meenemen?
Grensovergang naar Argentinie, wat nodig, en eventuele tips?
Alvast bedankt!:dag:
Hallo,
Voor de Carretera Austral zou ik toch wel zeker een 4wd nemen.
Ik heb even de Turistel 2007 er op nageslagen en zie dat je kan tanken in Coihaique zelf, daarna in Puerto Murta, Puerto Rio Tranquilo, Puerto Guadal en Cochrane.
Vanaf Coihaique naar het noorden: Puyuhaupi, La Junta, en volgens de gids ook in Chaiten, maar ja dat was voordat de vulkaanuitbarsting het dorp van de kaart heeft geveegd…
Dat is dus informatie uit 2007, de meest actuele informatie kun je het beste vragen aan de mensen die daar wonen.
Om met een chileense auto in Chili te kunnen rijden heb je de volgende papieren nodig:
- Permiso de circulación
- Revisión técnica
- Certificado de inscripción
- Certificado seguro obligatorio
- Je rijbewijs en je paspoort
Als je vervolgens ook met die auto over de grens naar Argentinie wil:
- Een notariele akte van de eigenaar van de auto die je toestemming geeft om met zijn auto over de grens te gaan.
- Een seguro obligatorio voor Argentinie, waarschijnlijk kun je die wel kopen in Coihaique.
In die zone heb je ook autos met rode nummerborden en die hebben bepaalde restricties in de zone waarin ze rond mogen rijden. Wat die precies zijn weet ik niet, zou je even na moeten vragen als je daar aankomt…
Groeten,
Grietzen
1 like
Hoi!
Die rode kentekens zijn belastingvrij gekocht in de zonas francas (Iquique, Coyhaique of Punta Arenas) en mogen volgens mij maximaal 2 weken per jaar buiten de belastingvrije zone… bovendien weet ik niet of je deze ook als toerist belastingvrij kunt kopen.
Groeten,
Bart
Esther,
Vrienden van ons maken op dit moment de reis vanaf Temuco naar het zuiden (punta arenas). Zij hebben in hun voorbereiding absoluut een 4*4 wagen en dat bleek nodig. Ook een cursus spaans blijkt heel nuttig. Verder: de wegbordjes lijken niet overal aanwezig of op de juiste plaats te staan. Verder maken zij veel mee: hun naam Henk en Brigitte Blik, via google te vinden.
Gr
Hans