caravan in stalling in beslag genomen

Per mail kregen wij van onze stalling in Nin bericht dat de douane onze caravan in beslag heeft genomen, dit omdat hij in Kroatie gestald staat en ingevoerd had moeten worden.
Heeft iemand hier ervaring mee??

Hoi Jan,

Wij staan bij de zelfde stalling.
Weet jij al wat te doen?
Wij waren in de veronderstelling dat het allemaal goed zat, mede omdat Zaton je hier heen verwijst.

Groetjes

Joke

Hallo Joke,

wij vliegen morgen 23-4) naar Zadar om alles te regelen, Voor zover ik heb begrepen kun je de stalling machtigen om het te regelen.
Als het via de post en de ambassade moet kan het anderhalf jaar duren. Ik zal weer reageren als we terug zijn.

Jan,

Ik ben ook zo brutaal geweest om Zaton een e-mail te sturen.
Ten slotte sturen zij je naar Nin om je caravan te laten staan.

Ben benieuwd of ik er iets van hoor.

Groetjes

Joke

Joke,

het is niet de schuld of verantwoording van de familie, zij waren er van overtuigd dat ze buitenlandse caravans mochten stallen.
Helaas dacht de douane er anders over. De zoon probeert zoveel mogelijk te regelen en heeft voor ons verlof opgenomen om als tolk te kunnen optreden.
Gelijk met ons was er nog een italiaan en op 1 mei komen er nog 7 eigenaren naar Zadar.
Als je komende vakantie met jullie caravan naar Zaton wilt houd er dan rekening mee dat je ruim een halve dag nodig hebt om alles te regelen en dat een tolk verplicht is. De caravans staan nog in de stalling, dus er is nog geen sprake van transport en opslag kosten.

Groetjes
Jan