Dat is vrij duidelijk, genieten staat centraal. In principe is 110 km te doen, maar wat annemieke ook zegt: reken op veel stijgen en dalen. Ga eens een keer naar Zuid-Limburg of naar Nijmegen en ga eens heuvels rijden. Door te kijken hoe dit je bevalt, denk ik dat je ook kan bedenken hoe het daar bevalt. Het is daar warmer, maar dat hoeft geen problemen op te leveren. Drink gewoon genoeg! Doordat je genietend wil rijden, scheelt dit ook in de warmte.
Uit je reacties blijkt ook dat je het ontzettend mooi vindt, wat eigenlijk het belangrijkste is. Probeer je daar tijdens de rit dan ook op te focussen. Ideaal zou zijn om dit met iemand te fietsen, met een hoger niveau dan jouw niveau. Reken er absoluut niet op, dat je op adrenaline kan rijden. Adrenaline helpt je een tijdje en geeft een kick, maar niet lang genoeg voor deze rit. Natuurlijk kan je er gebruik van maken, maar waarschijnlijk hooguit een uurtje. Zeker met veel heuvels, continu klimmen, dalen vergt veel energie. Het wisselen kost ook weer energie, toch anders dan in New York denk ik zo.
Trainen in de winter is niet heel erg moeilijk. Kies eventueel voor een sportschool, ga fietsen (buiten is het koud, kleding kan helpen) of hardlopen (zelfde geldt)! Doe dit dan ook echt, dit zorgt er voor dat je beter kan genieten. Door je conditie op het niveau te houden dat je hebt tijdens de zomer, voel je je daarnaast ook nog eens fitter. Om je conditie op dit niveau te houden voldoet fietsen vaak al, als je dit geregeld (3 maal per week een 20km) doet, zal je conditie niet slechter worden.
Ook nummer 4 is een vrij sportieve fiets. Ben je hieraan gewend of heb je een echte stadsfiets? Echte mountainbikes zijn nog erger dan wielrenfietsen. Mountainbikes zitten namelijk ongemakkelijker en nerveuzer. Komt voornamelijk door je houding en de druk op de handen. Een aanrader sowieso nog: handschoentjes!! Nummer 4 is prima, mits je wel een sportieve fiets gewend bent. Anders even overleggen met een lokale fietshandelaar.
Ik heb geen idee hoe het met de veegwagen zit, maar denk toch dat dit niet heel gemakkelijk is? Veegwagens zullen er wel zijn, maar weet persoonlijk niet hoe het geregeld is daar. Weet dat het in wiellerrondes in Nederland vrij goed geregeld is, maar soms wel een discussie kost om mee te mogen.
Tenslotte: huur op tijd een fiets. Gebruik de fiets voor zoveel mogelijk. Fiets wat heuvels op, probeer een keer die route te rijden (als het veilig is hoor, anders niet) en zoek jouw ideale manier van fietsen op de vreemde fiets. Klinkt wel echt als een geweldig plan, ik zou zo mee willen gaan! 
Ennuhm, basiskennis zoals een ketting weer er op leggen en een band vervangen (of plakken) heb je? Anders zou ik dat ook nog leren!