Fietsmaatje gezocht:Sept 2011-Sept 2012 Zuid Afrika, Namibië, Zambia, Malawi, Tanzania, Kenya, en…
Wie houdt er net als ik van langzaam reizen en wil het liefst zoveel mogelijk tussen de mensen zijn, de wind voelen, de lucht ruiken… Ik ben geen snelle, eeuwige doorzet fietser, maar vind het wel een geweldig vervoersmiddel om een land echt te ervaren en tussendoor soms te stoppen om vrijwilligerswerk te doen/ een artikel te schrijven/ wat je maar tegenkomt.
Op fietsdagen (ongeveer 3 van de 7 dagen) wil ik ongeveer 50 km fietsen. dat is niet veel, maar de wegen zullen af en toe zeer moeilijk begaanbaar zijn. Op goed asvalt zal het eerder rond de 80-100 km per dag liggen.
Wie zou ook eens zo willen reizen: en kan en wil een jaar meefietsen/ mensen ontmoeten/ werken?
En wie heeft er nog tips/routeboekjes/ ervaring?
Groet!
Annemarie
respect.
even nieuwsgierig, hoelang denk je dit vol te houden?
Op de fiets een wereld-deel ontdekken, daar droom ik al jaren van.
zit zelf te denken aan Amerika.
Maar Afrika lijkt me ook zo gaaf!
Leuk dat er nog meer mensen zijn met deze dromen.
Ben wel nieuwschierig geworden. Wil zelf ook wel een jaar naar Afrika, rond dezelfde periode. Ook benieuwd wat je doet tijdens de “niet fietsdagen” en/of je al organisaties betreffende vrijwilligerswerk etc. hebt benaderd.
En landen zoals Mali Burkina Fasso en Ghana?
Ben zelf wel al aan het zoeken, misschien een keer informatie uitwisselen?
Groetjes Aron
Hoi Annemarie,
Ik heb evt wel interesse om mee te gaan. Wat voor budget had je in gedachten voor een jaar? En wat is je leeftijd?
waarom kies je voor afrika?
super cool idee btw;)
Ik heb een boek gelezen van Pamela Watson - Op de fiets door Afrika…
Lijkt mij super gaaf. Ik hou van fietsen.
Ben paar keer in Afrika geweest maar niet de landen die jij opnoemt.