Cancun - Panama

Ik ben wat onderzoek aan het doen over een auto trip van Cancun, Mexico naar Panama City. Ik wil graag weten of er hier avonturiers zijn die mij hier meer over kunnen vertellen. Misschien handig om te zeggen dat ik hier 12 dagen voor uit wil trekken (alleen heen - niet terug). Is dit een onmogelijke trip? Om hoeveel km gaat het? Is het gevaarlijk onderweg? (de wegen, wilde dieren of mensen). Andere tips ook welkom!

Op google maps kom ik van Cancun tot Belize met duidelijke wegen. Het stukje Guatamala, Honduras, Nigaragua, Costa Rica is me een raadsel.

Vriendelijke groeten,

Roel

Hoi Roel,

wat dacht je om via de “Carretera Panamericana” te rijden. Deze gebruikt Bambabus ook om van Mexico naar Panama City te rijden.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/22/Carretera_Panamericana.jpg/432px-Carretera_Panamericana.jpg

Misschien is deze kaart iets voor je om je voor te bereiden.

Succes!

Geweldig! Deze had ik nog niet gevonden. Die kaart kan altijd van pas komen.

Het punt is alleen dat ik vanuit Cancun vertrek, en graag de Caribische Zee aan wil houden (mits dit mogelijk is natuurlijk). Ik zag dat dit al +/- 2000km in 12 dagen op misschien onverharde wegen. De route Carretera Panamericana is dan nog een stuk naar beneden wat overigens wel een snel(lere)weg lijkt te zijn.

Ik ben zeer benieuwd of dit überhaupt mogelijk is… dit maakt me nieuwsgierig… avontuur :wink:

Ik heb het plaatje als het goed is aangepast in het oranje!

http://www.wereldwijzer.nl/attachment.php?attachmentid=7031&d=1297378234

Misschien is deze -> http://www.dezwerver.nl/kaarten/wegenkaarten/midden-amerika/1119/landkaart__wegenkaart_midden_amerika__central_america__itmb/ iets voor je om je voor te bereiden. Ik weet niet ofe je het in mijn vorige bericht had gezien :wink:

Aha, daar heb ik overheen gelezen deze moet ik hebben inderdaad! :slight_smile: Super, erg handig! Ik ga hem is even bekijken. Bedankt!

Mocht er iemand in dit gebied zijn geweest en tips hebben betreft bezichtigingen, gevaar onderweg of andere leuke dingen, ik blijf dit forum in de gaten houden! Mijn vader is bijv. niet blij dat ik door het hoekje Honduras, Guatamala, Belize, Nicaragua ga reizen. Als iemand hem gerust kan stellen, heel graag. :slight_smile:

Hoi Roel,

ik had over die 12 dagen heen gelezen… Wil je dat echt in 12 dagen gaan doen? Over de gewenste wegen zal dat een race gaan worden. Ik denk dat je van de landen zelf niet veel zal zien in een dergelijk tempo. Ik ken de wegen in bijvoorbeeld Costa Rica en Panama. Die zijn niet slecht, maar het zijn echt geen brede snelwegen o.i.d. en je komt hier en daar wel eventueel een bergpas aan het rijden.

Die kaart komt een deze dagen binnen en dan ga ik mijn huiswerk is goed doen. Misschien dat ik er wat dagen aan vast plak. Ik merk dat ik wat geobsedeerd ben van de Caribische zee… misschien moet ik daar wat van gaan afwijken en wel stukjes van die snelweg pakken. Dan kan ik sneller door de onbelangrijke stukken rijden en wat meer de leuke dingen aanhouden. Ik laat hier nog wel weten wat mijn plannen zullen gaan worden!

Roel

Hoi Roel,

Binnen 12 dagen de reis maken is naar mijn mening een race tegen de klok. Je mist veel mooie momenten omdat je aan het racen bent. Deze landen hebben zoveel moois te bieden waar je echt even goed naar moet kijken. Verder vraag ik mijzelf af hoe je het gaat doen met een auto? Volgens mij is het namelijk zo dat je met een huurauto (gehuurd in Mexico) niet de grens over kan. Ik schat in dat je zo’n reis met een auto beter in 2 maanden kunt doen dan in 12 dagen.

Hee Richie,

Sorry voor de late reactie.

Je hebt helemaal gelijk, ik kom er waarschijnlijk nooit meer en zag dat er veel plekken op de wereld erfgoed lijst staan.
Conclusie; ik moet iemand op mijn werk is heel lief aan gaan kijken.

Ik was er al achter gekomen dat het onmogelijk is om met een huurauto door die landen te komen - dat je de eigenaar van een auto moet zijn. Vandaar dat ik een auto wilde kopen, voor een appel en een ei. Ik ken een aantal Mexicanen in Cancun en ook iemand in Panama. Ik weet niet of ik het mezelf dan makkelijk maak… ik zal hier snel meer over horen.

Groeten Roel

Zal je toch moeten proberen om een auto uit de USA te kopen aangezien je geen auto met mexicaanse nummerplaten kunt kopen als toerist. (kopen natuurlijk wel maar niet op naam zetten) Ook snap ik niet waarom zoveel kilometers in zo’n korte tijd afleggen als je ziet hoe de wegen hier soms zijn en daardoor in het donker rijden als het niet nodig is sterk wordt afgeraden ( gaten en kuilen in de weg) zou ik toch me eigen afvragen of meer dagen als dat mogelijk is of een kortere route. Wat is je doel van zo’n reis? alleen het idee dat je deze trip gemaakt hebt of ook nog wat willen zien?
Groetjes,
Patrick