In september zijn wij van plan twee weken naar de regio rond Dubrovnik te gaan. Ik ben echter al een tijdje op zoek naar een goede camping in dit gebied. In het noordelijke gedeelte van de exclave zijn flink wat (goede) campings, maar nabij Dubrovnik zijn campings dun gezaaid. Camping Solitudo ligt naast Dubrovnik, maar wordt zeer slecht beoordeeld op onder meer Zoover (op Tripadvisor wordt de camping een stuk beter beoordeeld vreemd genoeg) en is behoorlijk prijzig. Verder ligt ten zuiden van Dubrovnik Camping Kate. Wordt redelijk beoordeeld, maar lijkt qua recensies geen optie voor twee weken kamperen.
Dan is er net voor Dubrovnik nog twee opties. Camping Trsteno wordt ook redelijk beoordeeld en heeft zo zijn voors en tegens. Is niet heel veel over te vinden. Even verder vinden we Camping Pod Maslinom. Wordt zeer goed beoordeeld, maar ik twijfel of deze camping geschikt is om twee weken te verblijven. Camping wordt voornamelijk door mensen gebruikt die in het gebied rond trekken.
De reden om toch nabij Dubrovnik te kamperen en niet te ver naar het noorden is dat we graag wat bezoekjes willen brengen aan Bosnië en Montenegro. Vanaf Dubrovnik zijn onder meer Kotor, Mostar en het Skadar meer in maximaal drie uren te bereiken. Zit je rond Orebic, waar veel campings zitten dan praat je bij het Kotor al over bijna 4 uur reistijd.
Ik hoor dus graag of mensen wat ervaringen hebben in deze regio en of er nog tips zijn.