Camping Les Blés D'or (Saint-Cast)

Dag allemaal,

Wij zijn op zoek naar een leuke camping voor volgend jaar in Saint-Cast-Le-Guildo. Nu zagen wij op internet de camping Les Blés D’or, maar helaas kan ik hier nog geen verder informatie over vinden. Behalve dan de Franstalige informatie van de camping zelf.

Heeft iemand al een keer gebruik gemaakt van deze camping? Zo ja, ligt het ver van het strand, is het er leuk, zijn de sta-caravans de moeite waard? Of wellicht een suggestie voor een andere camping in deze plaats.

Ik ben er benieuwd naar eventuele reacties.

les bles do `r is een mooie en schone camping, ik heb er 7 weken gestaan, er wordt veel georganiseerd, de oceaan is op 5 minuten lopen la plage 5 min met de auto st malo 15 min met de auto mooie omgeving zeer geschikt voor kinderen sanitair uitermate schoon prima mooi zwembad sociale hulpvaardige beheerders ( eigenaar etienne ) alles aanwezig :cheer: P.s stacaravans zijn er verschillende soorten van luxe tot superluxe ikzelf stond er met een tent

Beste Han,

Dank voor je bericht. Ik kon helemaal niks aan reacties over deze camping vinden. Kun je mij ook iets meer vertellen over bijvoorbeeld de kwaliteit van het eten op de camping. Heb je daar wel eens gebruik van gemaakt? Wij zitten nog te twijfelen aan deze camping of Le Chatelet. Wij gaan in ieder geval met een kind van 4 jaar en willen gebruik maken van een stacaravan. Weet jij toevallig of de animatie ook in het Nederlands wordt verzorgd en of de eigenaar ook redelijk Engels spreekt aangezien we rechtstreeks moeten boeken.

Mocht je nog aanvullende gegevens hebben dan heel graag.

Groeten,
Marleen

Hallo marleen,
wat het eten betreft is er niet veel daarvoor moet je naar de supermarche 10 minuutjes lopen…( als je een huisje huurt die mooi en schoon zijn en eigen toilet hebben ken je beter boodschappen doen, Etienne ( baas) spreekt geen engels maar doet zijn best om iedereen te helpen,s ochtend kun je wel brood halen en in de bar is er patat en iets met worstjes ?? 500 meter verder heb je een restaurant hoor , alles is in het Frans Marie Pool mede eigenaar schrijft je in en die redt zich wel met engels, het is een puur franse mooie camping die erg warm en hartelijk is , animaties zijn er vrijwel niet wel komt er een goochelaar ... en het zwembad is zeer kindvriendelijk, en veilig. Bretagne heeft zijn eigen cultuur , er wordt veel georganiseerd en dan is het ook een succes ook, vooral de BBQ s … er zijn ook skeltertjes voor de kinderen, speelplaats… het is er zeer schoon, de bar is hoofdzakelijk voor drank en gezelligheid, je wordt direct geaccepteerd…ik heb er een aantal vrienden aan overgehouden waar ik nu nog contact mee heb, Er komt elke avond tegen een uur of 1800 een pizza wagen of een wagen waar je van alles warm kunt kopen, … en je hebt met de auto alles binnen bereik st malo , la plage… mosselen rapen , het is er bosrijk en heuvelachtig…ik ga al 7 jaar naar frankrijk en dit is echt een camping waar de sociale omgang zeer aanwezig is , gasflessen worden netjes gebracht, wifi aanwezig, ik heb in die 7 weken alleen maar vrolijke kinderen gezien, die elkaar opzoeken en die redden zich wel, alhoewel het zwembad voor kinderen van 4 jaar en jonger onder ouderlijk toezicht is … over het weer pfftt Normandië en bretagne zijn onvoorspelbaar veelal begint de dag bewolkt en is het in de middag volop zon, uitgezonderd 2011 :frowning: als je van oude steden houdt is het een prima camping, schoon en niet duur, 3 sterren, alle huisjes hebben een eigen toilet en wastafel wil wel wat foto s sturen maar moet ik je adres hebben de mijne is jhvmourick@kpnmail.nl , ik hoor het wel … ik ga volgend jaar weer prima plek geen last van snelwegen of andere herrie …aanrader is la platte ( kasteel ) en uiteraard st malo … en de omgeving is zo byzonder mooi , ik hoor het wel als je wat foto `s wilt … gr han

Hoi Han,

Dank voor je uitgebreide mail. Ik zou het leuk vinden om wat foto’s te ontvangen. Mijn mailadres is: marleen.plug@ziggo.nl

Hoe was het met de herrie op de camping 's avonds en 's nachts? Wij willen uiteraard tijdig reserveren, maar alles op hun site staat in het Frans. Bellen heeft neem ik aan ook niet zoveel zin als men weinig tot geen Engels kan spreken. En op de gok daar naartoe gaan is voor ons geen optie met een jong kind. Dus jij gaat er volgend jaar ook weer naar toe?

Groetjes,

Marleen

Hallo, ik kan jullie helaas niet helpen, maar heb exact dezelfde vragen!!
Wel een vraag aan jullie: hebben jullie bewust Saint Cast Le Guildo uitgezocht? Zo ja waarom?
We twijfelen tussen deze locatie of toch meer Zuid Bretagne aan de kust, heeft u nog tips waar het mooi is?
Of reis/camping ervaringen in deze streek?
Alvast bedankt!