Camping in Franse Alpen bij Zwitserse en/of Italiaanse grens

Wat is een leuke camping in de Franse Alpen in de buurt van de Zwitserse en/of Italiaanse grens, niet te grootschalig en te druk (een voetbalveldje of ruimte om te voetballen, een tafeltennistafel een slechtweervoorziening, een riviertje, meer en/of zwembad, winkeltje of restaurant is genoeg)?. Graag een camping met ook schaduwplekken. Mijn voorkeur gaat uit naar een camping met mooi uitzicht en op loopafstand van een dorpje/stadje. Als laatste wil ik nog graag sneeuwballen gooien net als vorig jaar in Engelberg (Zwitserland). Wie geeft mij tips.

Camping Aux Rives du Soleil zeg ik dan meteen. Voor het sneeuwballen gooien moet je dan wel ongeveer 2 uur rijden (naar Zwitserland, Genève). Verder is de camping naar de eisen die je eraan stelt. Klein, gemoedelijk, met de nodige voorzieningen en een prachtige omgeving (langs de Saône)! Kijk op www.rivesdusoleil.com voor meer info.

Het ligt in Pont-de-Vaux, een klein dorpje (net op loopafstand), vlakbij de Route du Soleil (ongeveer 15 km). Ik ga er dit jaar voor de tweede keer weer heen en heb er nu alweer zin in! Ik hoop u t.z.t. daar te mogen verwelkomen.

Groetjes,
Wouter v. Kuijk

Bedankt Wouter,

Alleen is het uiteindelijk een andere bestemming geworden. Ik bewaar hem bij mijn favorieten voor volgend jaar.

Hartelijke groeten van Marianne

Oké dan! Dan rest mij nu slechts één ding…: Een heel fijne vakantie gewenst en wie weet tot in 2009?!

Groetjes,
Wouter v. Kuijk

Bedankt, jij ook een heel fijne vakantie gewenst en wie weet tot ziens in 2009.

Groetjes van Marianne

Hallo marianne,

We zijn vorige zomer naar camping Le courounba geweest in de franse alpen.
Het is een hele mooie en rustige camping gelegen tussen het natuurgebied les ecrins en de italiaanse grens. We zijn tot in Ailefroide gereden (15min) waar je de witte en zwarte gletsjer kan bezichtigen en zeker een sneeuwballengevecht houden !!!
Zeker een aanrader voor de komende zomer !!