Camping faciliteiten

Binnenkort vertrekken we voor onze reis, ben me nu aan het orienteren over de maaltijden.

Hebben de campingsites een bb of is het aan te bevelen een gasbb te huren bij de camperverhuurder. Indien een bbop campings aanwezig, zijn houtskool of hout te koop op campings?

Is het handig ook een parasol te huren of is er voldoende schaduw?

Grrag jullie reactie vast bedankt

De meeste campings hebben een vaste braai plaats, maar niet iedere plaats heeft een grill. Die kan je best kopen ofwel vragen aan de camper verhuurder. Niet alle campings verkopen hout of kolen. Best kopen wanneer je kan. De meeste benzine stations verkopen het.

De meeste campings hebben wel een boom of struik voor schaduw. Ik zou geen parasol voorzien. Ten eerste heb je zacht zand op de campings waardoor je parasol niet goed in het zand zit. En verder, heel vaak waait het hard in Namibia. Die parasol waait zo weg. De campings zijn vaak voorzien op warme woestijn temperaturen.

Wanneer gaan jullie naar Namibia? Ik kom er netvan terug en de gravel wegen liggen er vrij slecht bij. Hebben jullie een gewone camper of4x4 camper gehuurd?

Hallo Moonrise bedankt voor je info. Wij gaan as vrijdag vliegen en hebben een 4x4 campertje, zo te horen dus wel nodig. Nog andere tips voor ons?

Met een 4x4 camper zal het prima lukken. Andere tips; rij niet te snel op de gravelwegen, max 80-90 km/uur. Je kan je niet voorstellen hoeveel laagvliegers ons voorbij gereden zijn die zeker en vast 120 km reden. Zelfs de inwoners klagen hoe gevaarlijk en dom de toeristen rijden. Vooral als er weer eentje over de kop gaat. En zoals gezegd, de wegen liggen er momenteel niet goed bij tov vorige jaren. Dus met aangepaste snelheid geniet je meer van je vakantie.

Neem voldoende cash mee, op de meeste plaatsen kon je niet met kaart betalen. Als je ziet dat je teveel cash hebt op het einde, probeer dan zoveel mogelijk van je Nam dollars in Zuid afrikaanse Rand te wisselen. Zar kan je thuis terug inwisselen, Nam dollar niet. Je kan eender welke winkel binnenstappen en met plezier wisselen ze. De munten zijn 1:1 waard.

En als je al wat wil voorgenieten, kijk eens op mijn website in mijn handtekening, ik heb een aantal posts over Namibia (and more to come…) :smiley:

Fijn bedankt voor je berichtje, keuk dat je mee wilt denken, we waren van plan om het rustig aan te doen. Hoe vindt ik je handtekening?

Moonrise ik heb de handtekening gevonden. Mooie foto’s wauw