Hallo,
Wij willen in sept/okt 2012 een camperrondreis door Quebec, New-Brunswick en New England (VS) maken. Als leidraad neem ik het routevoorstel (paarse route) uit de Lanoo (blauwe) reisgids Oost-Canada. Heeft iemand deze route gereden (deels) en mogelijk een GPS track (Garmin) opgeslagen. Zijn er ervaringen van RV-campings in deze regio die goed zijn?
Ik hoor het graag.
Groetjes, Robert
In Québec City heb je in het centrum, bij de Vieux Port (oude haven) een parkeerterrein dat als “RV Park” wordt gepromoot. Wel alles op loopafstand, maar het is tamelijk prijzig voor zo goed als geen voorzieningen.
Er schijnt een best oké camping te zijn net op de zuidoever. Geen idee welke het precies is (er zijn meerdere), het waren mijn ouders die er toen kort hebben gestaan. Zal kijken of ik dit nog kan navragen. Ook net ten oosten van Québec (nog wel op de noordoever) schijnt er ook een hele mooie camping te zijn, maar heel snel volgeboekt.
In Montreal kun je het beste het eiland zelf vermijden met de RV, liever net buiten het eiland staan, vlakbij een metrostation. Er is ook een RV park in Anjou, maar dat is een redelijk stuk met de bus. De metrohalte in Longueil is 2 haltes van het centrum en het grote OV-knooppunt vandaan!
New Brunswick… Iets speciaals gepland? Er is tamelijk weinig te doen en te zien. Liever meer tijd in Québec (provincie), Nova Scotia en/of PEI doorbrengen.
Dank voor de reactie:dag: