camperreis Mongolie, begin 2017

Hallo,
Ik ben een man, 73 jaar, gefietst over heel de wereld, en ben nu toe aan een reis met een camper. Beginnend ca. maart 2017.
Mijn plannen zijn vanuit Nederland ,via Griekenland, uiteindelijk Mongolië. Vandaar door Rusland naar Finland, Noordkaap, Noorwegen en dan Nederland. Ik sta open voor een beter plan, maar voor mij zijn de volgende onderdelen essentieel: Camper, tijdsduur en periode.
Ik zoek iemand m/v die een avontuurlijke tocht als deze wil en kan helpen realiseren. Samen kennismaken, plannen en uiteindelijk uitvoering geven aan het geplande. Wie durft?
Hugo Kruyt

Voor u is de tijdsduur en de periode belangrijk maar u schrijft wel wanneer u weg wil maar niet hoelang u er over wilt doen. Als u langer weg wilt blijven als een maand of 7 zit u in de winter in Lapland. Als u korter weg wilt blijven is de reis wel erg lang.
Wij hebben een camper en willen 2017 ook een lange reis maken of naar Scandinavië of naar het oosten.

Hallo Ida 1955,
Mijn plan is om een jaar weg te blijven. Ik begin pas met plannen, en heb me nog niet verdiept in de finesses. In elk geval bedankt voor de tip over Lapland. Als je nog meer ideeën hebt, waaraan ik moet denken, hoor ik het graag.

Ik zou de reis omdraaien. Eerst naar Noorwegen, Noorkaap, Finland, Petersburg, Irkoets (visum Mongolië regelen), dan naar Mongolië. Terug door Stan-landen zijn visa nodig, zou ik niet doen, maar via USSR, Georgië naar Turkije en dan via Griekenland weer richting Nederland. APK keuring vlak voor vertrek, als deze verlopen is krijgt u automatisch boetes. De normale auto verzekering is niet geldig in dit soort landen maar er schijnen speciale bureau’s voor te zijn. U kunt 1 vaste partner zoeken maar ook verschillende delen met verschillende reisgenoten afleggen. Langdurig op elkaar aangewezen zijn kan tot ruzies leiden. Deze lijst is vast niet volledig.

Ik ben je heel dankbaar voor de nuttige tips, en zal er zeker met mijn plannen rekening mee houden. Ik zal je op de hoogte houden van mijn vorderingen, en als het mag toekomstige vragen op je afvuren. Mocht je nog iets nuttigs te binnen schieten, dan hoor ik het graag. Ik was nog maar net begonnen met mijn plannen, maar nu begint er al een bepaalde lijn in te komen. Bedankt.
Hugo