camperen in Turkije

Hoi,

mijn dochter en ik gaan dit jaar rondtrekken met een tent in Turkije (tenminste, dat is het plan). Nou vroeg ik me af of er mensen zijn die dit gedaan hebben en eventueel tips hebben.

Gewoon al een hele praktische vraag, kan ik daar die blauwe butaangas kopen? En anders spiritus?

Ook tips voor leuke plaatsen zijn welkom. Voor nu is het plan om van Istanbul met de bus naar Izmir te gaan (daar ergens is een eilandje waar ik de naam even van kwijt ben). En dan door te trekken richting Antalya. In ieder geval te stoppen bij Patara, Olympos en in Side. Maar tussen Izmir en Patara zit natuurlijk vast nog heel veel meer wat leuk is.

Hoi Inka. In het westen moet het geen probleem zijn om campingaz te verkijgen, aangezien veel turken graag picknicken in het park. Anders zijn er altijd wel Turken in de buurt aan het barbecuen, die graag je groenten of vlees op de grill zullen leggen, zo niet aan te vullen met hun eigen gerechten. Als jullie geinteresseerd zijn in historische locaties zijn Priëne en Milete twee van de beste plekken om te bezoeken tussen Izmir en Patara. Ze zijn wat minder toeristisch dan Efeze, maar met een minstends zo belangrijke geschiedenis. Milete is de geboorteplaats van de Griekse/westerse filosofie en wetenschap. Als je iets meer natuur zoekt kun je naar het Datça-schiereiland, of naar het natuurgebied bij Dalyan.