Camper kopen in amerika en 1 jaar rondreizen door amerika en canada

Hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar een hoop informatie. Uiteraard heb ik zelf al een hoop gelezen op dit forum en op internet. Maar een hoop informatie is al wat ouder.
Ik zal in het kort uitleggen wat mijn plannen zijn.

Samen met mijn man en zoon(dan 2/2.5 jaar) een jaar lang rondreizen door amerika en misschien een deel canada.
Dit willen wij met een camper gaan doen.

Huren is echter erg duur voor een jaar.
Ik heb hier wel al een aantal verhalen gevonden over kopen van een camper in amerika maar die zijn erg oud.
Zijn er mensen die recentere ervaring hebben met het kopen van een camper in amerika?
En het eventueel daarna weer verkopen?
Ik weet dat een camper kopen in canada niet te doen is voor een buitenlander ivm hele duure verzekering, hoe zit dat in amerika?
En heeft iemand ervaring met een eigen camper de grens over te gaan naar canada?en weer terug?

Zijn er daarnaast mensen met ervaring van een rondreis voor een jaar door amerika/canada?
Ik lees vooral max. 3 maanden.

En als we dan toch bezig zijn, zijn er mensen met ervaring van het verhuren van hun huis tijdens de reisperiode?

Alvast bedankt voor alle tips!

Mocht iemand het leuk en/of interesant vinden, ik hou een blog bij over de voorbereidingen en later over de reis op mytravelmaps.wordpress.com