Camper in augustus-september

Hallo allemaal,

Ik heb al uren door het forum zitten bladeren en wel wat reacties gelezen waar we een beetje iets aan hebben, maar… nog niet echt een antwoord op onze vragen.

Wij starten 1 april met onze wereldreis. Die startdatum staat vast en nadat we het even een paar maanden uit moesten stellen kunnen we niet langer wachten. We blijven 3,5 maand in Zuid Amerika. Dan hebben we voldoende gezien en willen we echt “verder”. We vliegen dus half augustus door naar Nieuw Zeeland, maar… dan is het daar winter. Niet echt een probleem, dachten wij, maar we willen wel graag in een camper het land verkennen.

We lezen de meest uiteenlopende verhalen. Dat Nieuw Zeeland niets aan is in de winter en dat het kaal en uitgestorven is overal, tot aan dat het net zo gaaf is of zelfs leuker als je van totale rust houdt.

Wie heeft er ervaring met reizen in de maanden augustus/ september en het liefste ook in een camper? Wie vond het prima te doen en wie heeft er echt spijt van?

We hopen op veel reacties, omdat dit het enige deel is van onze reis waar we een beetje over zijn gaan twijfelen. En ja,… natuurlijk zou een ander seizoen vast veel handiger zijn, maar in een wereldreis kun je ook weer niet alles perfect plannen. Tenminste, niet als je toch onderhand echt wel weg wilt… :wink:

Ik heb in die specifieke maanden niet door NZ gereisd, maar denk dat het er vooral aan ligt waar je heen wilt en hoe lang.
Waar het noordelijkste noorden een subtropisch klimaat heeft en de temperatuur dus nooit (ook niet in de winter) onder 0 komt, kan het in het zuidelijkste stukje van NZ zelfs in de zomer gewoon sneeuwen: zoals vaak gezegd wordt, het is een land van extremen.
Voor het Zuidereiland zul je dus goed moeten overwegen of je ook daadwerkelijk alle nachten in je camper door wilt brengen, of misschien een paar nachten voor het comfort toch voor een motel kiezen zult.

Ik geloof nooit dat het er in de winter “kaal en uitgestorven” is: alsof alle locals ineens weg zullen trekken ofzo. :lol:

Wij hebben zelf vanaf 21 september tot heden (waarschijnlijk nog tot mei) heel nieuw zeeland doorgereisd. Het was de eerste weken wel koud in ons busje, maar goed te doen. Goeie tip is een wind en regen dichte jas. Die hebben we heel veel gebruikt. Omdat het als het koud is ook vaak waait en regent hier… op het zuidereiland valt het wel met Nederlandse herfst/begin winter te vergelijken.

Denk er wel aan dat veel grote wegen bij passen dicht zijn. Bijvoorbeeld de Arthur’s pass in de buurt van Christchurch. Sommige dingen zijn daardoor niet te bereiken.

Als je vragen over NZ hebt, mail of bericht gerust. Weet niet hoe dat via deze website werkt, maar anderen vast wel. Google anders mijn accountnaam en je vind mijn website met contact formulier ;).

Groetjes vanuit “the land of the long white cloud!”

Hoi,

Wij gaan met de kinderen in juli en augustus. Het is niet het mooiste jaargetijde maar de vorige keer hebben wij in die tijd schitterend weer gehad. Dit jaar is er echter vanaf begin september de World Cup Rugby en is het heel moeilijk om aan een camper te komen of welke accomodatie dan ook. Het is goed om hier wel rekening mee te houden en je vooraf goed te laten informeren. Succes met je reis.

groeten Carly

Ik heb 2 maanden geleden een campervan geboekt via escaperentals en dat was geen probleem.
Ik ben rond 13 september in NZ tot 19 oktober…

Ha!

Wij hebben de camper ook al geboekt. Een Hippie Camervan, konden we voor een hele mooie prijs boeken bij het round-the-world ticket. Wij zijn in New Zealand van half augustus tot half september. Veel zin in!