Cambodjaanse vereniging/ club in Nederland

Hoi allen,

Ik zou graag contact willen leggen met Cambodianen die in Nederland wonen.
Kent iemand een vereniging of club die regelmatig bijeenkomsten organiseert voor (Nederlandse) Cambodianen?

Bij voorbaat dank!

Groeten,
Denny

Hoi Denny,

Vroeger was er een Cambodjaanse Vereniging Nederland (CVN) met een kantoor in Breda Prinsenbeek, maar ik geloof dat dit al vrij lang niet meer bestaat.

Wel zijn er nog initiatieven die een landelijk karakter krijgen, doordat via de tamtam de meeste Cambodjanen in Nederland wel tijdig ingelicht worden. Ik weet niet precies wie de kar trekt bij deze initiatieven (heb wel zo’n idee, maar het zijn in elk geval geen mensen waarmee ikzelf contact heb).
En in gemeentes waar sinds midden jaren '80 een wat grotere Cambodjaanse gemeenschap is (met name Breda, Oss, Roosendaal, en ook Deventer, Steenwijk en volgens mij vergeet ik er dan nog 1) zal wel eens vaker iets georganiseerd worden, denk ik zo, maar daar ben ik niet van op de hoogte.

Bijeenkomsten zijn er in elk geval altijd met het Cambodjaans nieuwjaar (Chool Chnam) en met Pchum Ben. Aangezien Pchum Ben net weer voorbij is, zal je nu misschien weer moeten wachten tot april (nieuwjaar).
Als je me begin april een pm stuurt, dan kan ik je laten weten wat via de tamtam tot bij mij is gekomen. :slight_smile:

Hoi Martijn,

Bedankt voor jouw reactie!
Ik kan je alvast de reden vertellen waarom ik hen graag wil benaderen:
Ik werk voor een solar energy company in Cambodja. Wij dachten het volgende: wellicht dat er Cambodjanen zijn, wonende in Nederland of ander Westers land, die een Solar Home System willen kopen voor hun familie in Cambodja. Zo’n SHS is heel handig wanneer een huishouding niet of slecht is aangesloten met het eletriciteitsnetwerk en/ of op de middellange termijn geld wilt besparen (t.o.v. battery charging via diesel) en/ of duurzamer met energie wilt omgaan.

Neem een kijkje op onze website: www.kamworks.com

Thanks and regards,
Denny

Hoi Denny,

Dat is een goed initiatief!
Als je een nog groter bereik wilt hebben, dan kan je misschien het best een account aanmaken op Khmer Connection en het daar presenteren. Dat is een forum dat heel actief is (of in elk geval was toen ik er nog postte, maar men heeft de website flink verfraaid in tussentijd en het ziet er naar uit dat het nog steeds wel leeft).

KCC: http://khmerconnection.com/

Grappig genoeg vroeg iemand daar een jaar of 7 geleden naar business-voorstellen om iets op te starten in Cambodja (er was toen nog een “business” sub-forum) en toen heb ik met mijn ideëele inslag precies zoiets voorgesteld als jij nu doet.
Ik wou eigenlijk die link voor je opzoeken, maar ik ben mijn inlog informatie verloren, lijkt het, en ik gebruikte toen misschien een e-mail adres van werk voor KCC, want als ik per e-mail een nieuw wachtwoord laat opsturen, dan komt het niet aan op mijn privé e-mail. Waarschijnlijk is het wel te vinden met mijn username die daar ook MartijnUtrecht was, als ik me goed herinner.

Goed, terug on topic. KCC is een goede manier om contact te krijgen met Cambodjanen in met name Cambodja en Noord-Amerika. Sommige mensen zullen er heel kritisch op reageren, maar ik denk dat er ook wel eens enthousiasme voor zou kunnen zijn.

Ik zal het later zelf ook eens wat verder bekijken (heb nu alleen even snel gekeken) en misschien je link doorsturen aan iemand met een wat groter bereik.
Wat denk je dat de investeringskosten zijn waaraan iemand moet denken?
En vind alle productie plaats in Cambodja, of hoe is dat geregeld? (onderdelen uit China, assemblage in Cambodja?)

Heren,

let er aub op dat het niet te commercieel gaat worden in dit topic :slight_smile:

Bedankt voor het ons attent maken hierop, Robert. :slight_smile: Lijkt me goed als Denny mijn vragen per pm beantwoord inderdaad.

Ok Robert bedankt :slight_smile: