:chin:
Beste mensen,
Tussen 1992 en 2006 ben ik ongeveer 6 keer naar zuidoost Azië geweest. Vooral Cambodja is mij bij gebleven.
In 1992 had Pol Pot van de Rode Khmer zich nog verschanst in de bergen in het zuiden. Met name de Vietnamezen in het land
moesten het bekopen. In Phnom Penh was er zelf nog een aanslag.
Gelukkig hebben de inwoners steeds meer de kans gehad om het land op te bouwen.
Precies tien jaar later (2002) ben ik er nogmaals naar toe gegaan. Het was toen veel meer toerisme.
Ik denk dat ook het “gewone” volk er uiteindelijk wel komt.
Hoi Edwin,welkom op wereldwijzer !
Nou Tussen 1975 en 1979 zijn er 1,7 miljoen mensen vermoord. Sommige zeggen dat er zelfs drie miljoen mensen zijn gedood tijdens het schrikbewind van Pol Pot.
Gelukkig dat de Cambodjanen hulp kregen van buurland Vietnam die de Rode Khmer verdreven van Pol Pot.
Door oorlogen en een instabiele politieke situatie is Cambodja economisch in het slop geraakt en behoort het spijtig genoeg tot de armste landen ter wereld.
Maar er is goed nieuws,de toeristen komen meer en meer afgezakt naar dit schitterend land en dat betekend meer inkomsten die ze goed kunnen gebruiken.
In iedergeval Edwin,als je nog met vragen zit over Cambodja,dan kan je altijd een berichtje posten op het Cambodja Forum hier op wereldwijzer.
Succ6 met al wat je nog gaat bereizen in de toekomst,Edwin!
groet,georgessiam.