Hallo! Ik loop al een tijdje met het idee rond om na mijn vwo een jaartje vrij te nemen. Nu lijkt mij het super leuk om te surfen en te werken in het buitenland. En vraag me af of mensen ervaring hebben met het vinden van werk in California. Verder vraag ik me af of het een beetje te doen is om surfen en werken daar te combineren. enn… mijn vader blijft er maar inwrijven dat het ‘zonder auto onmogelijk is om daar te overleven’… :retard: Iemand ervaring of tips?
Je vader heeft helemaal gelijk. Een auto is inderdaad erg handig als je in California woont.
Een aantal jaren geleden heb ik een jaar in California (Orange County) gewoond en gestudeerd en het openbaar vervoer was toen vooral s-avonds en in het weekend erg belabberd.
De laatste bus reed toen vaak tussen 6 en 7 uur s-avonds en als ik op zondag naar het strand ging, moest ik om 4 uur s-middags al naar huis omdat toen de laatste bus ging. En taxi’s zijn erg prijzig.
Het ligt er aan wat je wilt doen, maar werk is vast wel te vinden. Je hebt dan wel een speciaal visum nodig! Met een toeristenvisum mag je niet (legaal) werken in de USA.
En surfen doe je net als de locals, om 6 uur in de ochtend voordat je naar je werk gaat :dope:
Veel succes en plezier ![]()
Groetjes
Thanks! =]