Calamiteitenfonds Bangkok dekkingsbeperking opgeheven

Bangkok - dekkingsbeperking opgeheven
De Calamiteitencommissie heeft naar aanleiding van de situatie in Bangkok op 6 mei 2010 besloten tot opheffing van de dekkingsbeperking voor Bangkok met ingang van 6 mei 2010.
Toelichting

De Calamiteitencommissie stelt vast dat de situatie in Bangkok weer enigszins is genormaliseerd en dat niet langer sprake is van een dreigende calamiteit in de zin van de regeling.

Er mag vanaf 6 mei 2010 weer met garantie van het Calamiteitenfonds in geheel Bangkok worden verbleven.

Met deze opheffing van de dekkingsbeperking bedoelt de Calamiteitencommissie niet te zeggen dat verblijven in Bangkok als risicovrij kan worden beschouwd, maar dat de gebruikelijke dekking voor deze reizen door het Calamiteitenfonds wordt [FONT=verdana,geneva]aanvaard.[/FONT][FONT=verdana,geneva]Dit ontheft tourope*rators en reizigers uiteraard geenszins van de onder de huidige omstandigheden in acht te nemen voorzichtigheid. De Calamiteitencommissie wijst in dit verband op het reisadvies voor Thailand van het ministerie van Buitenlandse Zaken.[/FONT]

Hoi, heeft Thailand dus nog een negatief reisadvies, of niet?
Ik heb ergens meegekregen dat verzekeringen (mijn geval Europesche Reisverzekeringen) je niet dekt als je naar Thailand gaat. Weet jij hier iets van?

Ook heb ik iets gehoord dat er een epidemie heerst? een best heavy virus? weet jij (of iemand) hier iets van?

Ben even slecht geinformeerd, maar daar heb je forums voor, toch?

Groeten Jeroen

Er is geen negatief reisadvies voor Thailand, alleen het advies om niet essentiele reizen naar Bangkok te vermijden (buiten al lang bestaand advies voor de 4 zuidelijke provincies).

Virus, waar heb je het over?

Ik heb gelezen dat er 125 gevallen van knokkelkoorts zijn op Phuket.
Elders iets over de Mexicaanse griep.

knokkelkoorts is geen virus maar de oude benaming van dengue fever en dat kun je krijgen van muggenbeten.

en aangezien het regenseizoen weer aan het beginnen i neemt het aantal muggen weer toe en dus ook de kans op dengue

Volgens de beschrijving wel

Dengue is wel een virus, maar word niet van mens tot mens overgedragen. De mug verspreid het verder. De mug prikt het besmette mens, de mug raakt besmet en deze mug kan vervolgens een ander mens ook weer prikken, etc. Dus ja het is besmettelijk maar niet van mens naar mens. Je kan dus rustig bij een ziek mens aan het bed gaan zitten, er gebeurt niets;)

en het is geen pretje om te hebben.
er zijn 4 typen bij type 4 is er een gerede kans om te overlijden aan de hoge koorts en inwendige bloedingen. er zijn geen medicijnen voor alleen paracetamol om je temp omlaag te brengen voor de rest moet je het uitzieken.

Dengue, dat is toch altijd mogelijk? Lijkt me gewoon een kwestie van genoeg insmeren met DEET. Ik blijf er iig niet voor thuis.

dengue is altijd mogelijk maar rond de regentijd meer kans omdat er dan meer plassen poeltjes zijn ed en dus meer mogelijkheden voor de mug om eitjes te leggen