Ik ben bezig met mn rondreis door Israel in juni 2011. Vlucht is al geboekt en het hotel in Tel Aviv (waar ik aankom) en in Jerusalem. Nu probeer ik te zoeken naar een busverbinding die me van Jerusalem naar Nazareth brengt maar zie dat er alleen maar bussen smiddags om 16 uur gaan en dat vind k te laat want wil alleen maar een dag door brengen in Nazareth en dan gauw door naar Sefad waar ik wel wil overnachten.
Weet iemand een andere manier om vroeg in Nazareth te geraken?
Ik reageer zelf maar even want na een hoop speurwerk ben ik erachter gekomen dat de route die ik voorhad vanaf Jerusalem niet zo handig is. :s Er is geen andere verbinding naar Nazareth, direct van Jerusalem behalve dan om 16 uur en 18 uur maar dat is te laat om daar een dagje door te brengen.
Ik heb geen idee hoeveel de sherut taxi zal kosten en zou evt. wel van Jerusalem naar Haifa CS kunnen gaan (ook dat is niet rechtstreeks te doen met de bus en daar dan de bus naar Nazareth te nemen. Daar de dag door te brengen, wéér de bus terug naar Haifa en van daaruit naar Safed (Tsfat). De volgende dag, dan weer een bus naar Haifa en daar overnachten en dan naar Tel Aviv terug.
Dan ben ik dus 3x in Haifa geweest! Jerusalem via Haifa naar Nazareth. sAvonds Nazareth via Haifa naar Safed en de volgende dag weer naar Haifa. :tssk:
Dus na wat puzzelwerk lijkt het me handiger als ik van Jerusalem direct naar Safed ga. Die gaat rechtstreeks al vroeg in de morgen. Dan hele dag daar rondsnuffelen. Volgende dag naar Haifa op mn gemakkie. Daar wat rondkijken en de volgende dag van Haifa rechtstreeks naar Nazareth. Daar de dag doorbrengen en savonds naar Tel Aviv. Yess ik ben eruit!:cheer:
Nee ik koop de bustickets gewoon op de busstations. dat kan de dag zelf ook nog gewoon heb ik begrepen, ze gaan vrij regelmatig, althans naar de grotere steden wel.
Hi, bedankt voor je reaktie. Wij gaan met z’n drieen in Juli in combinatie met Beirut. Ben nog op zoek naar voordelige tickets. Ben je reeds in Libanon geweest? bye